برگزاری پویش «جمعیت» به همت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر 

حجت الاسلام خلقت با اشاره به اهمیت بحث جمعیت و تاکید رهبر انقلاب بر این موضوع، از برگزاری پویش «جمعیت» به همت کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام خلقت، در نخستین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان مرکزی، با اشاره به اینکه در سطح استان ۲۸ کمیته ذیل ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر داریم، گفت: تنها کمیته ای که متولی بخش روستا است کمیته روستایی و عشایری است که بطور خاص در این بخش کار می کند و باید برنامه های این کمیته با مشارکت خود مردم و در راستای تبیین فعالیت ها در این بخش ها انجام شود.  


مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی و رئیس کارگروه روستایی و عشایری استان مرکزی، افزود: کمیته روستایی باید راهبری و سیاستگذاری برنامه ها را داشته باشند چرا که از ابتدای انقلاب تا کنون جهاد فعالیت را در این بخش انجام می داده و ارتباط خوبی بین جهاد با روستا و عشایر بوده است و ما باید هماهنگی ها و مستند سازی ها را انجام دهیم.  

وی با بیان اینکه امسال سه کار شاخص در بخش روستایی و عشایر انجام خواهیم داد: اولین کار برگزاری مسابقه قرآنی است که تا کنون بیش از ۲۰۰ برای شرکت در ثبت نام کردند.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکخ این مسابقه در بخش استانی ۱۱ بهمن برگزار خواهد شد، اضافه کرد: ما در صدد گرفتن میزبانی هستیم و بعد از مرحله استانی مرحله منطقه ای و بعد از آن کشوری برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خلقت، برگزاری پویش   «جمعیت» را از دیگر برنامه های این ایام دانست و افزود: امروز بحث جمعیت از اهمیت زیادی برخوردار است و در سطح روستایی و عشایر تا کنون حدود ۲۰ هزار نفر در آن شرکت کرده اند.  


رئیس کارگروه روستایی و عشایری استان مرکزی، با بیان اینکه این پویش در سطح کشور برگزار می شود اظهار داشت: در این راستا افرادی که سال ۱۴۰۲ فرزند آوری داشته می توانند در این پویش شرکت کنند و همایشی نیز در این راستا در نظر گرفته شده است.  

حجت الاسلام خلقت پویش پیشرفت را سومین برنامه شاخص امسال دانست و ادامه داد: باید پیشرفت های روستاها بعد از انقلاب از زبان خود روستاییان و عشایر بیان شود  مردم روستاها بگویند که قبلا کجا بوده اند و امروز به کجا رسیده اند.  

وی بحث  مهم دیگر را برگزاری جشن های شاد و با نشاط برای همگان با رعایت موازین اسلامی دانست و بیان کرد: ایجاد شور و نشاط در جامعه و ایجاد خاطره خوب برای نسل جوان و نوجوان از جشن انقلاب امری ضروری است.  
مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی در ادامه با تاکید بر اینکه باید بحث انتخابات را جدی بگیریم،  ادامه داد: رهبر انقلاب بر این مهم تاکید کرده است و برنامه های روستاها باید با پیوست انتخابات باشد.  

حجت الاسلام خلقت بیان دستاوردهای انقلاب را امری ضروری است و گفت: باید خدمت رسانی هایی که بعد از انقلاب انجام شده را بیان کنیم چرا که هیچ جای دنیا نیست که در دورترین روستا خدمات ارائه شود البته کمبودهایی هست و باید در صدد رفع آن ها نیز باشیم.  

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه ما در سطح کشور ۱۰ میلیون زن روستایی و ۵۰۰ هزار عشایری  دارین، خاطر نشان کرد: عمده این بانوان کار آفرین هستند و این کارآفرینی بانوان نیز به برکت انقلاب است.  

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی بر همدلی مدیران با مردم و گره گشایی از کارها تاکید کرد و گفت: این ده روز را برنامه ریزی کنیم در روستا ها و پای حرف مردم بنشینیم و درخواست های مردم را جامع عمل بپوشانیم

کد خبر 1745735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha