ویژگی‌های نمایندگان تراز انقلاب/ مردم به چه کسانی رأی بدهند؟

کوثری با اشاره به ویژگی‌های نمایندگان تراز جمهوری اسلامی، گفت: مردم بعد از ۴۵ سال پای انقلاب ایستادند و امروز هم باید منافع ملی و هم منافع خود و کشور را ببینند و هم پیشرفت کشور را مد نظر قرار دهند و همین مولفه‌ها را از نماینده گان جمهوری اسلامی مطالبه کنند.

محمداسماعیل کوثری، عضو کمسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ویژگی های نمایندگان تراز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در درجه اول یک نماینده جمهوری اسلامی ایران در سطح خبرگان و مجلس شورای اسلامی باید معتقد به سیاست های کلان و کلی نظام باشد و به قانون اساسی و ولایت فقیه پایبند و معتقد بوده و آشنایی به قانون اساسی این فرد در حدی باشد که بتواند برای قانونگذاری در مجلس اقدام کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین، تخصص و تعهد در کنار ساده زیستی و آشنایی به چهارچوب قوانین، مردمی بودن و دست پاک بودن از ویژگی های بسیار مهم یک نماینده تراز جمهوری اسلامی ایران  است این نماینده باید مورد اطمینان مردم بوده و در ابتدای راه که انتخاب می شود تا پایان کار دست پاکی خود را  به منصه ظهور بگذارد تا مردم از رای دادن خود پشیمان نشوند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد انتظارات مردم از مجلس شورای اسلامی افزود: مردم بعد از ۴۵ سال پای انقلاب ایستادند و امروز هم باید منافع ملی و هم منافع خود و کشور را ببینند و هم پیشرفت کشور را مد نظر قرار دهند و همین مولفه ها را از نماینده گان جمهوری اسلامی مطالبه کنند.

 وی تأکید کرد: اگر صرفا بگوییم منافع مردم مهم است، این نوعی بازی با مردم است اما اگر پیشرفت کشور و منافع ملی و منافع مردم و کلیت نظام و کشور را در نظر بگیریم کاملترین نوع نگاه  است و در این صورت اثر گذار خواهد بود و هم منافع مردم و هم کشور دیده شده و باعث امیدواری می شود.

کوثری درباره اینکه سازمان ها و نهادها برای مشارکت مردم چه اقداماتی انجام دهند و نقش احزاب و گروه های سیاسی در این باره چیست؟، گفت: رسانه ملی  در درجه اول تکلیف سنگینی در این زمینه بر عهده دارد و باید به خوبی برای مردم تبیین کند تا با انگیزه و اعتقاد و اینکه رای انها بسیار اثرگذار است، پای صندوق های رای حضور بیابند و در نهایت مردم را تشویق کند و واقعیت ها را بگویند. دولت و مجلس یازدهم تمام تلاش و همّ و غم خود را گذاشتند تا مشکلات مردم را حل کنند.

وی در ادامه ابراز کرد: بازگو کردن این مسئله و انتقال ان به مردم بسیار مهم است و دستگاه های مختلف و نهادها از دانشگاه تا همه دست اندارکاران می توانند در این زمینه تلاش کنند و این امر می تواند باعث خوشحالی مردم و عصبانیت دشمن باشد.

کوثری در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون مردم به بهترین نحوه در انتخابات شرکت کرده اند و این بار نیز مثل گذشته با حضور پرشور خود یک انتخابات آزاد و آگاه را رقم می زنند و تا با اراده و شناخت و آنها افراد اصلح راهی خانه ملت شوند و بتوانند به رفع مشکلات کشور کمک کنند.

کد خبر 1748719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha