جشنواره شمعدانی‌ها، موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است

محمودی فر ضمن تقدیر از استقبال گسترده هنرمندان از جشنواره شمعدانی ها، گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه شمعدانی ها، اقدام ماندگار در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حسین محمودی فر در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی شمعدانی ها که با محوریت نفی خشونت در استان مرکزی با حضور دکتر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، استاندار مرکزی در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، گفت: امروز اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه شمعدانی ها با همکاری و حمایت های دادگستری استان، انجمن سینمای جوان، شهرداری و شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اراک برگزار شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی استفاده از زبان هنر را از تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و افزود: استفاده از زبان هنر یکی از راههای اثرگذار در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه فراخوان جشنواره فیلم کوتاه شمعدانی ها در نیمه اول سال جاری به استانهای کشور ارسال شد، ادامه داد:  ۲۱۰ اثر به جشنواره ارسال و پس از داوری اولیه ۳۳ اثر به بخش مسابقه راه یافتند و در نهایت با داوری اساتید هنر ۱۰ اثر پذیرفته شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به استقبال گسترده هنرمندان از این جشنواره و آثار فاخر رسیده، بیان کرد: آثار رسیده به جشنواره در سه رشته، انیمیشن، فیلم داستانی و فیلم مستند بود و
مقرر شد آثار منتخب در فضای مجازی انتشار و به صورت یک فیلم تجمیع شود و در شهرستانهای استان اکران شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۱ تفاهم نامه در خصوص طرح های آسیب های اجتماعی منعقد شده است.  

محمودی فر همچنین با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه شمعدانی ها یکی از این طرح ها است، گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۱طرح فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای در قالب ۸۷تفاهمنامه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان مرکزی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اجرا شده است.
 

کد خبر 1748818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha