رشد معنویت و اخلاق در جامعه دستاورد مهم انقلاب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه رشد معنویت و اخلاق در جامعه دستاورد مهم انقلاب است، گفت: این دستاورد بزرگ بر عرشه مسجد، منبر و خطابه اتفاق افتاد.

حجت الاسلام مهدی قدرتی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در رابطه با پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در آن دوران عناصر مختلفی در پیروزی انقلاب اسلامی در برابر رژیم ستم شاهی همچون عناصر انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری نقش داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به اهمیت و نقش مساجد در پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: مساجد در صدر اسلام پایگاه و همواره مرکز تعلیم و تربیت دینی افراد، روشنگری و بصیرت بخشی بودند.

وی ادامه داد: در آن دوران مساجد به عنوان پایگاه انقلاب نقش آفرین بودند و شیوه های نرم افزاری و عناصر مختلفی درون مساجد با مدل مختلفی ارائه می شد.

وی با اشاره به اینکه در دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب تشکیلات دینی و مذهبی در مساجد شکل گرفته بود، عنوان کرد: این تشکیلات نیازمند نهضت مردمی بود و رهبری نیروهای مردمی توسط امام جماعت مسجد صورت می گرفت.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: حضور نیروهای مردمی در عرصه مسجد از نکات مهمی بود که باید از آن یاد کرد و حضور مردم در پیروزی انقلاب نقش آفرین بود.

وی یادآور شد: در دوران شکل گیری انقلاب در منبر مساجد و همواره سخنرانی هایی جهت آگاهی بخشی مردم، کلاس های اعتقادی و اخلاقی برگزار می شد و بیان مباحث دینی و انقلابی از ارکان مساجد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلام در عرصه های مختلف اشاره کرد و عنوان داشت: در دوران پیروزی انقلاب، انقلاب ما نوپا بود و مدل حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی متفاوت با نظام طاغوتی بود و این نظام الهی و اسلامی بنا بود که جای نظام طاغوتی را پر کند و تجربه ای در حاکمیت و مدیریت دولت و ملت در سطح کلان نداشت و همچنین دچار ظلم هایی همچون جنگ نابرابر و تحریم ها شد.

وی ادامه داد: علی رقم همه مشکلات و توطئه هایی که بر سر راه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفت، این انقلاب به طرز ویژه ای صعود پیدا کرد و در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی و... پیشرفت کرد.

حجت الاسلام قدرتی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را در طول عمر با برکت انقلاب را ارتقا، رشد و پیشرفت معنویت و اخلاق در جامعه عنوان کرد و گفت: این دستاورد بزرگ بر عرشه مسجد، منبر و خطابه اتفاق افتاد.

برگزاری برنامه های دینی و معنوی بزرگ امروز جامعه اسلامی بر پایه مساجد است

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: امروز نیز برنامه های معنوی و دینی بزرگ و مهمی که در جامعه شکل می گیرد که جایگاه آن مسجد است و به برکت وجود مساجد اکنون مراسم معنوی اعتکاف در جامعه رشد ویژه ای بر مبنا و مرکزیت مساجد داشته است.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: برگزاری جلسات قرآنی، فعالیت موسسات قرآنی و کانون فرهنگی، پایگاه های مقاومت، مراسم ویژه همچون دعای عرفه، شب های قدر، نماز عید فطر، مناجات و عبادات مردم در ماه مبارک رمضان بر محوریت مساجد است.

وی با بیان اینکه معنویت بین مردم انقلاب اسلامی هرسال، هر ماه و هر روز در حال رشد است، عنوان کرد: این رشد معنوی شعار نیست بلکه در میدان عمل شاهد رشد معنوی و دینی در جامعه اسلامی هستیم.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: بر خلاف گزارش هایی که داده می شود و تحلیل های نامحتوا که از روی غفلت و عناد انجام می شود که مردم دین گریز هستند، واقعیت رشد معنویت در بین مردم است و آمار شرکت مردم در مراسم معنوی اعتکاف، ایام فاطمیه، راهیان نور، آمار شرکت در شب های قدر، عید فطر، عید غدیر و بسیاری از مناسبت های دیگر نشان از رشد معنوی و دینی است که از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در گذشته معنویت فردی بود، خاطرنشان کرد: امروز این معنویت فردی و اجتماعی است و شاهد رشد معنوی در اخلاق، ایثار، انفاق، کمک به دیگران و مسئولیت پذیری نسبت به دیگران هستیم.

کد خبر 1749233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha