آغاز بکار فعالیت اتاق رصد جمعیت در مازندران

حسینی پور گفت: اتاق رصد جوانی جمعیت با هدف رصد لحظه‌ای آمارهای وقایع حیاتی مازندران و کمک به تصمیم گیران و تصمیم سازان استانی در راستای برنامه ریزی‌های کلان در استانداری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدمحمودحسینی پور-استاندار مازندران در حاشیه افتتاح اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت در استانداری با بیان اینکه این اقدام به همت دفتر اموربانوان و خانواده صورت گرفته و اقدامی ارزشمند است، اظهار کرد: رصد دائم وضعیت جمعیت استان در رده های شهرستانی، روستایی و بخشی با آماری دقیق انجام شده است.

وی با بیان اینکه مازندران در جایگاه ۲۷کشور قرار دارد، افزود: مازندران از جمله استان های پیر کشور به شمار می رود.

حسینی پور با بیان اینکه جوانی جمعیت در مازندران نیازمند عزم استانی است، گفت: اگر اقدام جهشی در حوزه جمعیت انجام نشود و مردم و مسئولین پای کار نیایند با بحران پیری و هویتی مواجه خواهیم شد.

وی به مهاجرت حداکثری به مازندران اشاره کرد و خواستار ورود مردم و مسئولین جهت عملیاتی شدن طرح های جوانی جمعیت در استان شد.

حسینی پور با بیان اینکه متاسفانه روند جوانی جمعیت در مازندران کاهشی است، اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه های عملیاتی در شهرستان ها با فرماندهی فرمانداران شاهد ثبات و رشد در حوزه جوانی جمعیت باشیم.

وی با بیان اینکه سهمیه سالانه هر شهرستان ابلاغ شده، گفت: براساس توزیع جمعیتی هر شهرستان تمام روستاها دهیاران می دانند سهمیه ازدواج و فرزندآوری در حوزه استحفاضی شان چه مقدار است.

حسینی پور با بیان اینکه معیشت، اقتصاد و مسکن از جمله مشکلات در حوزه فرزندآوری است اما مباحث فرهنگی در خط مقدم این حوزه قرار دارد، افزود: بسیاری از خانواده های متمکن دارای تک فرزند هستند که باید با تبیین عواقب تک فرزندی زمینه جوانی جمعیت در استان فراهم شود.

کد خبر 1757323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha