«سلام فرمانده» اثرگذاری کار فاخر هنری در عرصه بین المللی را به نمایش گذاشت

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرود «سلام فرمانده» اثرگذاری کار فاخر هنری در عرصه بین المللی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی مهر» در آئین افتتاحیه نخستین خانه سرود استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مجموعه‌های فرهنگی و هنری برای پاسداشت ایام میمون و مبارک دهه امامت و ولایت برنامه‌های فاخر و ارزشمندی برای ارائه به مردم در دستور کار داشته و دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه‌های ملی و استانی شاهد حضور گروه سرود «پسران خورشید» بودم و همیشه درخشندگی خوبی به درخشانی خورشید داشتند.

وی گروه سرود «پسران خورشید» را مایه افتخار استان دانست و افزود: مدیر این گروه (دکتر پیمان جمشیدی) با احساس، دغدغه این گروه سرود و کارهای فرهنگی را داشتند و کارهای آنها اثرگذاری لازم را در جامعه خواهد داشت.

هاشمی مهر با اشاره به اثرات سرود «سلام فرمانده» در سطح ملی و بین المللی، ادامه داد: این سرود تحولی در دنیا به وجود آورد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به فاصله‌ای که بین نسل‌های اول و دوم انقلاب اتفاق افتاد و دشمن برای ایجاد این فاصله تلاش‌های بسیاری نیز انجام می‌دهد، سرود «سلام فرمانده» همه این تلاش‌ها را ناکام گذاشت.

وی ضمن تاکید بر اینکه سرود «سلام فرمانده» اثرگذاری کار فاخر هنری در عرصه بین المللی را به نمایش گذاشت، یادآور شد: این گروه در درون کشور ۳۰۰ بار اجرا داشت، در کشورهای اسلامی نیز با زبان‌های مختلف اجرا شد و حتی طبق شنیده‌ها، در برخی از کشورهای غیر اسلامی نیز این سرود به اجرا رفت.

هاشمی مهر تصریح کرد: این موضوع بسیار مهم بوده که یک کار فاخر ارزشمند هنری در زمینه امام زمان (عج) و در قالب سرود اثرگذاری خود را در سطح بین المللی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد فعالیت های هنری این گروه سرود تداوم داشته باشد و در سایر مناطق استان نیز از نعمت آموزش ها و فعالیت های این خانه سرود بهره‌مند شوند.

وی ضمن اعلام آمادگی حمایت این معاونت از خانه سرود و همچنین ضرورت حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از خانه سرود استان، گفت: در این دولت فعالیت‌های ارزشمندی انجام گرفت و فرهنگ ارشاد اسلامی استان به پایگاه هنرمندان جهت ارائه آثار فرهنگی و هنری در راستای ترویج مسائل دینی و مذهبی و ترویج ارزش‌های دینی تبدیل شد تا آثار خود را در قالب هنرهای مختلف به جامعه ارائه دهند.

هاشمی‌مهر خاطرنشان کرد: کارهای فاخر و ارزشمندی توسط هنرمندان استان در حال انجام بوده که بخشی نیز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: فیلم بلند سینمایی شهید «هدایت الله طیب»، مستند شهید تقوی، فیلم شهید جهان نژادیان و کارهای ارزشمند دیگری نیز در دولت سیزدهم توسط هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.

گفتنی است، گروه منتخب کشوری «پسران خورشید» کانون فرهنگی و هنری الرحمن، مسجد جامع صاحب الزمان (عج) یاسوج تاکنون حدود ۲۰ سال فعالیت داشته و هرساله توانسته زمینه جذب و پرورش نیروهای نوجوان و جوانن بسیاری را فراهم آورد.

کد خبر 1768832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha