ارمنستان، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد. ایروان، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد: اوضاع فاجعه بار انسانی در غزه و درگیری مستمر نظامی از مسایل ضروری در دستور کار سیاسی بین المللی است که راه حل اساسی را می طلبد.

در این بیانیه آمده است: ارمنستان مخالف قاطع هدف قراردادن زیر ساخت ها، خشونت علیه غیرنظامیان، دستگیری غیرنظامیان به عنوان گروکان و اسیر کردن آنها هنگام درگیری مسلحانه است. به همین دلیل به درخواسته های جامعه بین الملل برای آزادی آنها بدون هیچ پیش شرطی می پیوندد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: ارمنستان به قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیوسته است که خواستار آتش بس فوری در غزه است، همچنین  ارمنستان به برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه و برقراری دائمی صلح بین یهودیان و فلسطینی ها علاقه دارد.

در این بیانیه آمده است: ما از طریق محافل مختلف بین المللی به درخواست برای حل و فصل مسالمت آمیز و همه جانبه مسئله فلسطین و حمایت از اصل راه حل دو دولتی برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین ادامه داده ایم. ما معتقدیم تنها راه برای تضمین توانایی فلسطینی ها و اسرائیلی ها، دستیابی به آرزوهای مشروع شان است.

 در پایان این بیانیه آمده است: امنستان بر اساس موارد فوق و در تایید پایبندی خود به حقوق بین الملل و اصول برابری، حاکمیت و همزیستی مسالمت آمیز بین مردم، کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

کد خبر 1768982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha