کافه گفتگو، فرصتی برای ترغیب جوانان به مشارکت در انتخابات

یکی از برنامه های انتخاباتی در سطح مشهد برپایی «کافه گفتگو» در سطح محلات شهر است که با همکاری مساجد، شورای های اجتماعی محلات و دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، با توجه به اهمیت انتخابات و حضور حداکثری مردم در انتخابات، برنامه ای به اسم «کافه گفتگو» با موضوع انتخابات پرشور با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح و همچنین بیان و پاسخگویی به شبهات مردم در زمینه های مختلف در مشهد راه اندازی شد.

این برنامه با همت همسنگران مسجدی و تعدادی از دانشگاه‌ها و دانشجویان و با همکاری شوراهای محلات برای گفت‌وگوی تعاملی واقعی و به‌صورت تریبون آزاد پیرامون انتخابات با هدف شنیدن حرف مردم، هرشب در اکثر نقاط شهر مشهد برپا می‌شود.

این کافه گفتگوها عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص امر به تواصی و با توجه به این که فرمودند: «جوان‌ها به سراغ مردم بروند و با مردم گفتگو کنند»، راه‌اندازی شده که در این راستا جمع نخبگانی از میان جوانان و دانشجویان در نقاط مختلف شهر سازماندهی و به سؤالات و شبهات آحاد مردم در زمینه انتخابات پاسخ دهند.

کافه گفتگو، فرصتی برای ترغیب جوانان به مشارکت در انتخابات

کافه گفتگو، برنامه مشترک ارکان محله

کاظم افخمی‌گلی، عضو شورای اجتماعی محله آبکوه _ سعدآباد مشهد که یکی از مجریان این برنامه در سطح منطقه یک مشهد است در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: جشنواره‌ها و رویدادهایی که در راستای اهداف فرهنگی وسیاسی در سطح محلات برپا می‌شود، تاثیر زیادی بر نوجوانان و جوانان دارد. یکی از این برنامه ها کافه گفت‌وگوهایی است که در محلات ایجاد شده و در آن جوانان و مخاطبین در کنار موضوع مهم ولایت در حوزه انتخابات نیز به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

وی در ادامه افزود: با همدلی شورای اجتماعی محلات محله آبکوه_ سعدآباد که متشکل از مساجد الرسول (ص)، رضوی، بنی هاشمی و حسینی آبکوه، ۲ حسینیه وتشکل‌های مختلف، در این محله علاوه بر این برنامه، به مناسبت عید سعید غدیر خم نیز جشنی باشکوه در چند غالب، ماشین نویسی، فضاآرایی محله، اهدای هدایا به کودکان و در واقع یک جشنواره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در فنس شهید دستغیب در محله آبکوه یک با همکاری شهرداری منطقه یک مشهد برگزار کردیم.

عضو شورای اجتماعی محله آبکوه _ سعدآباد مشهد مقدس ادامه داد: نخستین بار است که همه با هم یک رویداد مهم این چنینی در سطح محله برگزار می‌کنیم. استقبال و مشارکت مردمی نیز در این برنامه ها فوق‌العاده بود به نحوی که در شب و شام عید بزرگ غدیر افتخار پذیرای ۷۰۰ الی ۸۰۰ نفر در قالب جشن امامت امیرالمومنین علی (ع) بودیم.

کافه گفتگو، فرصتی برای ترغیب جوانان به مشارکت در انتخابات

وی افزود: از شنبه تا چهارشنبه ۶ خردادماه، ۷ غرفه پذیرایی، نقاشی و شادی کودکان، مسابقات ورزشی، بازارچه محصولات طب سنتی، رسانه و عفاف حجاب در این رویداد فرهنگی فعال بودند که خوشبختانه شاهد استقبال مطلوب مخاطبان بودیم. همچنین باهمکاری مسجدالرسول در روز عید ۲ هزار و ۸۷۰ پرس غذا طبخ و تقدیم خانواده‌های کم برخوردار سطح محله گردید.

کافه گفتگوهای دانشجویی

کافه گفتگوهای دانشجویی نیز یکی دیگر از برنامه های انتخاباتی است که با هدف رفع شبهات انتخاباتی و با همکاری بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی در مناطق شهر مشهد برگزار می‌شود. این برنامه با حضور دانشجویان به صورت پرسش و پاسخ دانشجویی با آحاد مردم به منظور زدودن شبهات و پاسخ به سوالاتی که در ذهن آنان ایجاد شده برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم وجوانان روبرو شده و شور و هیجان خاصی بین مردم ایجاد کرده است.

پایان پیام/

کد خبر 1769952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha