گام بلند دولت شهید جمهور برای افزایش سرمایه اجتماعی نظام با محرومیت‌زدایی از فرهنگ و هنر

مقیمی با اشاره به اینکه در دولت شهید جمهور تحول ساختاری در حوزه فرهنگ و هنر با ایجاد قرارگاه عدالت اجتماعی آغاز شده است؛ اجرای طرح‌های ۱۸ گانه وزارت ارشاد در مناطق دوردست را بی‌سابقه خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد مقیمی در سفر به استان به منظور بازدید از مراکز فرهنگی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه؛ عصر یکشنبه(۱۰ تیر) در محل فرمانداری بافت در جمع ائمه جمعه و فرمانداران این شهرستان‌ها مطالبی بیان کرد.
مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر ارشاد این مناطق را سرچشمه‌ای از استعدادها و ظرفیت‌ها دانست و با اشاره به تعبیر رهبری از مسئله فرهنگ به "هوا"  گفت: فرهنگ؛ رأس امور است.
وی فرهنگ عمومی، دینی، اجتماعی و... را دارای  متولیان زیاد دانست که به وقت دریافت بودجه همه حاضر اما برای پاسخگویی اینطور نیستند؛ افزود: به همین دلیل نیاز به تحول ساختاری داریم که در این دولت به سمت آن حرکت کردیم.
مقیمی اظهار کرد: از ویژگی‌های جدی آیت‌الله رئیسی امیدواری بود که شرط حرکت‌های ما هم همین است و
امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.
وی با بیان اینکه قرارگاه عدالت فرهنگی برای اولین بار در وزارت شکل گرفت زیرا نیاز به توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات داریم؛ گفت: سرمایه اجتماعی نظام در مناطق دوردست خیلی ساده، روان و قوی می‌تواند افزایش یابد.
مشاور امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر ارشاد ادامه داد: در ۴۵ سال گذشته محرومیت‌زدایی به این معنا در حوزه فرهنگ و هنر نداشتیم و ما کار را به گونه‌ای انجام می‌دهیم که ادامه یابد که به همین‌ منظور ۱۸ طرح داریم.
وی یکی از این طرح‌ها را "طرح قلم" برای حمایت از نویسندگان مناطق دوردست عنوان و بیان کرد: دوره‌های آموزش‌ خبرنگاری، تاریخ شفاهی، ادبیات طنز، تئاتر و نمایش خیابانی و... داریم که در آموزش‌های تئاتر همه با سطح بالا و در سطح پایتخت آموزش می‌بینند.
مقیمی گفت: فیلم کوتاه و مستندی که سه ویژگی داشته باشد را ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان حمایت می‌کنیم؛ راجع به خود شهرستان باشد، در همان منطقه ساخته شود و عوامل سازنده هم بومی باشند.
وی حمایت از بزرگداشت آثار و مفاخر اعم از شهدا و شعرا و. ‌.. که مراسمی برای آنان انجام نشده؛ اردوی یک روزه برای هنرمندان هنرهای تجسمی، حمایت از آثار هنری که تاکنون هزار اثر هنری برای خرید گذاشته شده؛ را از دیگر طرح‌های قابل ذکر عنوان کرد.
مقیمی از اجرای طرح ثامن برای ائمه جمعه نقاط دوردست نیز خبر داد که به نیت امام هشتم، هشت بسته هدیه فرهنگی و هنری جهت توزیع میان کودکان و نوجوانان و... به ایشان ارسال می‌شود.
وی با اشاره به ۶ روستای قرآنی که در حال حاضر در کشور وجود دارد؛ از آمادگی برای حمایت از ۴۰ روستا خبر داد که قرآن محور تحولات آن روستا باشد.
وی در پایان با بیان اینکه رشد صندوق اعتباری هنر و تسهیلات آن در این دوره بی‌نظیر است؛ گفت با بیش از سه هزار و ۵۰۰ هنرمند دیدار داشته و مشکلات آنان را بررسی و کمک کردیم.

کد خبر 1770542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha