بیانیه تحلیلی و تفصیلی جماران در حمایت از دکتر سعید جلیلی

جریان مردمی جماران طی بیانیه‌ی تحلیلی و تفصیلی ضمن تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در دور دوم انتخابات ریأست جمهوری، از دکتر سعید جلیلی اعلام حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، متن بیانیه بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّیٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ(رعد 11)

در آخرین روزهای اردیبهشت ماه سال جاری، پیش از حادثه تلخی که برای رئیس‌جهمور شهید و همراهان ایشان رخ داد و جامعه را در بهت و حیرت فروبرد، کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند که مردم کشورمان در آستانه انتخابی سرنوشت‌ساز و آزمونی مهم قرار خواهند گرفت. مع هذا، دست تقدیر رئیس‌جمهور محبوب ایران را از مردمش جدا کرد و بدین ترتیب، انتخاب جانشین او به چالشی فراگیر برای جامعه ایرانی بدل شد.

در حالی که ایران عزیز ما، جایی در میان منازعات مختلف سیاسی جهان و در قلب ناآرامی‌های منطقه‌، به جزیره ثبات تبدیل شده و طی ماه‌های اخیر، در قامت مهم‌ترین و مقتدرترین پشتیبان مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی، در منطقه نقش‌آفرینی کرده است، اکنون دست تقدیر برای مردم و مسئولان ایران اسلامی چنین رقم زده که این بار در داخل مرزها و در میدان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، نقش تاریخی خود را ایفا کنند و کشور را، از میان امواج فتنه و اختلاف، به ساحل آرامش و ثبات بازگردانند.

همان‌طور که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، دو اولویت اصلی کشور در شرایط فعلی را به ترتیب مشارکت بالای مردم و انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو معرفی کردند، امروز بر هر فرد و گروهی که دل در گرو این آب و خاک دارند، واجب است که با حضور قدرتمندانه در عرصه انتخابات، بار دیگر استکبار جهانی و اعوان و انصارش را، در مسیر زیر سوال بردن وحدت و انسجام ملی مردم ایران، ناکام بگذارند و با شرکت فعالانه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، ضمن اعلام پایبندی به اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران، با ولایت فقیه تجدید بیعت نمایند.

بر همین اساس و با توجه به اهمیت ترغیب اقشار مختلف مردم به حضور پررنگ و فعالانه در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، جماران«جریان مردمی انقلابی رویش های آگاه نو اندیش »، به عنوان یک جریان فراگیر از جوانان نخبه ایران اسلامی که دل در گرو آرمان‌های انقلاب اسلامی، از آزادی و عدالت گرفته تا معنویت و پیشرفت ملی ایران دارد، بر خود فرض می‌داند که همگام با آحاد مردم و گروه‌های مختلفی که با وجود تفاوت در نگرش‌ها، زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برای اعتلای جایگاه کشور فعالیت می‌کنند، پیش از هر چیز بر ضرورت حضور مردم در عرصه انتخابات تاکید نماید و در گام بعدی، حمایت خود از کاندیدای اصلح را اعلام کند.

بر همین اساس، «جماران»، پس از بررسی دقیق شرایط کشور، رصد اظهارات و برنامه‌های نامزدهای محترم ریاست جمهوری در دور اول این انتخابات و همچنین تعمق در رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که به مثابه کلید رسیدن به انتخاب نامزد اصلح می‌باشند، بدین جمع‌بندی رسیده است که ضمن احترام به نگرش‌ها و جهت‌گیری‌های مختلفی که زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران جاری هستند، حمایت خود را از جناب آقای دکتر سعید جلیلی، نامزد جبهه انقلاب، اعلام نماید.

تعهد جناب آقای دکتر سعید جلیلی به مبانی اعتقادی انقلاب اسلامی و همچنین تسلط ایشان به مباحث اساسی کشور، می‌تواند زمینه مناسبی را برای ادامه راه شهید جمهور، حضرت آیت‌الله رئیسی، فراهم آورد. امید است که با انتخاب دکتر جلیلی به عنوان نهمین رئیس جمهور کشورمان، روند صعودی ایران اسلامی ادامه یابد و کشور، به لحاظ رشد و توسعه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و...، به جایگاهی والا نائل گردد.

انتهای پیام/

کد خبر 1770843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha