سبک زندگی اسلامی سبب روابط پایدار بین افراد خانواده می‌شود

طالبی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی سبب روابط پایدار بین افراد خانواده می شود،‌گفت: اعتقادات مذهبی و توکل به خدا موجب تسکین و بهبودی سریع‌تر آلام و مشکلات روانی خواهد شد.

سمیه طالبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان با اشاره به روز خانواده اظهار کرد: خانواده، نهادی است که با وجود تحولات اساسی جامعه در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده و هنوز در همه جوامع اهمیت اساسی دارد.

روانشناس مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه خانواده مناسب‌ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است گفت: بهترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا، پرورش نسل جدید اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیازهای عاطفی افراد فراهم می‌آورد.

وی اذعان کرد: در قرآن کریم آیات زیادی در رابطه با خانه و خانواده بیان شده است که نشان از اهمیت این نهاد مقدس می‌باشد.

طالبی با بیان اینکه خانواده از ابتدای تاریخ، تاکنون به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است گفت:پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین و هدایت آن به جایگاه واقعی اش همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن، موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه نابودی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز بیشترین توجه را به والایی خانواده دارد تصریح کرد: از این رو، این نهاد مقدس را کانون تربیت می‌شمرد.

روانشناس مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان خاطر نشان کرد: نیک بختی و بدبختی جامعه انسانی را نیز به صلاح و فساد این بنا وابسته می‌داند و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دست یابی به آرامش برمی شمارد.

طالبی ادامه داد: توجه به سبک زندگی اسلامی و رعایت دستورات اسلامی سلامت زندگی انسان را تامین می‌کند مهمترین اصل اعتقادی در اسلام اعتقاد به خدا و جهان دیگر است که سبب ترویج امید و نشاط در زندگی می‌شود این اصل اعتقادی تامین کننده سلامت روحی و جسمی انسان است پوچ دانستن دنیا و عدم اعتقاد به جهان دیگرسبب بروز انواع مشکلات روانی در انسان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مقایسه زندگی دینداران با زندگی غیردینداران نشان می‌دهد که دین داران از سلامت بیشتری برخوردارند هدف اصلی نظام اسلامی حرکت به سوی تمدن بزرگ اسلامی است لازمه شکل گیری تمدن اسلامی توجه به سبک زندگی اسلامی است.

روانشناس مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه یکی از اثرات سبک زندگی اسلامی آرامش روانی است که در سایه آن هر نوع پیشرفت مادی و معنوی حاصل می‌شود گفت: با توجه به این که روح انسان بخشی از انسان است و تعالی انسان به این بخش بستگی دارد، لذا آرامش واقعی انسان صرفاً از طریق مال و ثروت به دست نمی‌آید بلکه از طریق ارتباط با خدا به دست می‌آید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیشتر بحران‌های امروز بشر معاصر به خاطر فاصله گرفتن از خداست امروزه با وجود پیشرفت‌های علمی چشمگیر که در زمینه‌های روان پزشکی و روان درمانی به وجود آ مده است اظهار کرد: ملاحظه می‌شود که برخی از صاحب نظران برجسته بر نیاز به نقش اهمیت و ضرورت دین در بهداشت روانی و روان درمانی تاکید فراوان داشته اند و عقیده دارند که اعتقادات مذهبی و توکل به خدا موجب تسکین و بهبودی سریع‌تر آلام و مشکلات روانیخواهد شد.

طالبی افزود: سبک زندگی اسلامی شامل مجموعه به هم پیوسته‌ای از الگوهای رفتاری در حوزه‌های مختلف حیات بشـری است، سبکی که از دل اصول کشف شده از مبانی تربیتی، یعنی هستی‌ها و دارایی‌های آدمی برمی خیزد و ضمن ایجاد روابط پایدار میانافراد خانواده و یکسان سازی رویه‌ها در جامعه، نقش به سزایی در تزکیه روانی، پرورش صفات کمالی، نیل به سعادت و رشد ارزش‌های انسانی دارد.

کد خبر 1770839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha