نشست بصیرتی با موضوع انتخابات در مسجد سید تقی تقوی برگزار شد

نشست بصیرتی با موضوع انتخابات، به همت کانون فرهنگی هنری سید تقی تقوی اراک با حضور اعضای کانون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های ارزشمند فرهنگی در محله های مختلف شهر و  فعال در عرصه های گوناگون هستند که نه تنها کلاس های فرهنگی و آموزشی برای بچه های محل برگزار می کنند بلکه تلاش دارند تا نسل جوان و نوجوان را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی دینی و مذهبی فعال و آگاه کنند.


کانون های فرهنگی هنری مساجد، نه تنها پایگاه فرهنگی محله بلکه مکانی برای آموزش و پرورش جوانان و نوجوان در عرصه های سیاسی و اجتماعی به عنوان آینده سازان آینده نظام اسلامی هستند.


این پایگاه های فرهنگی امروز که در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم،بار دیگر وارد عمل شده و با برگزاری جلسات روشنگری به آگاهی بخشی در خصوص مشارکت گسترده در انتخابات، اهمیت حضور گسترده و آگاهی بخشی در خصوص توطئه‌های دشمنان و اهمیت حضور در این عرصه سیاسی پرداخته اند.


کانون فرهنگی هنری اصحاب المسجد، مسجد سید تقی تقوی، از کانون های فعال در این زمینه است که این روزها شاهد حضور فعال جوانان در این مسجد و برگزاری جلسات روشنگری و بصیرتی هستیم.

نشست بصیرتی با موضوع انتخابات در مسجد سید تقی تقوی برگزار شد

بنا بر این گزارش، سید وحید میرنظامی، در نشست بصیرتی که در همین خصوص برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید جمهور و شهید مدافع حرم شهید حمید انصاری اولین مسئول کانون شهید کشور، گفت: شهید انصاری مدیری کاردان و ارزشمند بود و شاگردان انقلابی بسیاری را تربیت کرد که امروز شاهد درخشش و فعالیت گسترده شاگردان ایشان در زمینه های فرهنگی و ... هستیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور در انتخاب افزود: بر اساس آموزه های قرآن وجه تمایز انسان با سایر موجودات اختیار است که خداوند متعال این موهبت را به ما داده که با عقل و اختیاری که سایر موجودات از آن محروم هستند بتواند مسیر خود را پیدا کنیم.


 این فعال سیاسی، فرهنگی ادامه داد: خداوند در سوره عصر به این موضوع مهم اشاره دارد و می فرماید: چهار ویژگی برای انسان با ایمان و خدا محور وجود دارد که یکی از آنها تعقل و تفکر در مورد مسائل مختلف است.

وی با بیان اینکه امروز انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، افزود: شرکت در انتخابات تکلیف شرعی ما استت و نباید بگذاریم که دیگران برای ما تعیین تکلیف  کنند.

میرنظامی ادامه داد: در یک بزنگاه و نقطه عطف تاریخی قرار داریم که شاید شبیه به آن تا کنون نبوده است چرا که به جهت جغرافیایی و سیاسی ایران همواره در شرایط حساس قرار داریم و دشمنان همواره چشم طمع به این انقلاب دوخته اند و امروز از هر زمان دیگری شرایط حساستر است.

نشست بصیرتی با موضوع انتخابات در مسجد سید تقی تقوی برگزار شد

وی با  تاکید بر اهمیت انتخاب اصلح نیز بیان کرد: امروز در بین دو گفتمان عزت و ذلت، کار و تلاش و وادادگی قرار داریم و رهبر انقلاب فرمودند که به جریان واداده که نگاهش به بیرون از نظام و انقلاب و شرق و غرب است و کار و تلاش  و قدرت داخلی را دست کم می گیرد، توجه نکنید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه چهل روز از شهادت شهید جمهور گذشته است، ادامه داد: رفتن شهید رئیسی، مانند رفتن موسی به طور است با این تفاوت که موسای ما دیگر برنگشت.

وی با اشاره به اینکه  موسی هارون را بین قوم خود قرار داد، وقتی موسی برگشت دید قوم به بیراه رفتند و منحرف شدند، دلیل بی راهه رفتن مردم را جویا شد هارون علت را سامری و مکر آنان دانست، اضافه کرد: الان پروپاگاندا و رسانه های که در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی فعال شده  نقش همان گوساله سامری را دارند که در تلاش برای به انحراف کشاندن و گمراهی مردم را دارند.

وی با بیان اینکه یک گفتمان ذلتی هست که هشت سال ملت ایران را سر کار گذاشتند و مذاکره کردند، انواع و اقسام تعهدات را پذیرفتند و اجرایی کردند، گفت: امروز به دروغ در ذهن جوانان و خانواده های ما می کند که اگر به آن ها بپیوندیم مشکلاتمان حل شود.


این مقام مسئول ادامه داد: ملت ما به ویژه جوانان و نوجوانان باید آگاه و هوشیار باشند و ببینند امروز کشور در حال پیشرفت است و این پیشرفت ها به برکت حرکت های جهاد و تلاش های انجام شده است و دشمنان داخلی و خارجی نیز بدانند که ملت ایران فریب آنان را نخواهند خورد.

کد خبر 1770851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha