برنامه‌های محرم در ۲ هزار و ۴۰۰ مکان مذهبی استان همدان برگزار می‌شود

حجت الاسلام غلامی روشن گفت: برنامه های ماه محرم در ۲ هزار و ۴۰۰ مکان دینی و مذهبی شامل، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، بقاع متبرکه، فضاهای باز استان همدان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضا غلامی روشن در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، از همدان، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله حسین(ع) گفت: در راستای برگزاری مناسب برنامه های ماه محرم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان دارالمومنین همدان نیز مانند دیگر نقاط کشور فضایی محرمی به خود گرفته است.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، با اشاره به اینکه برنامه های ماه محرم در ۲ هزار و ۴۰۰ مکان دینی و مذهبی شامل، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، بقاع متبرکه، فضاهای باز و ... برگزار می‌شود افزود: همزمان با ایام ماه محرم تعداد یک هزار و ۲۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان همدان اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد امسال برنامه‌های این سازمان برمبنای  گفتمان محور مقاومت است تصریح کرد:در مسیر شعار «هیهات من الذله» حضرت ابا عبد الله حسین(ع) و حق طلبی ایشان در برابر ظلم امروز نیز گفتمان محور مقاومت در برابر این استکبار و ظلم‌هایی که در سراسر عالم اتفاق می‌افتد، محور گفتمانی و جبهه مقاومت ما تنها غزه نیست بلکه منبر و محافل و تکایا، سخنرانیها وهئیت‌های مذهبی ما باید بر اساس این محور باشد.

غلامی روشن با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «دانشجوی آمریکایی که در آمریکا نشسته در نقطه درست تاریخ ایستاده» گفت: این طرفداری در جبهه حق هر روز عاشورا و هر زمین کربلا است و ما باید خودمان را امروز در جبهه حق تعریف کنیم و محور گفتمانی ما بر این اساس باید قرآن باشد.

وی همچنین به دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در ایام ماه محرم اشاره کرد و افزود:همچنین  برنامه‌های مختلفی برای اقشار مختلف برنامه ریزی شده که قالب این برنامه‌ها برای نوجوانان؛ بانوان، موکب‌های عزاداری، عزاداری سنتی و... است.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی همدان از ایجاد ایستگاه‌های صلواتی کودکان و نوجوانان با عنوان شور کودکانه حسینی در ایام محرم در استان همدان خبر داد و تصریح کرد: تجمع جوانان پسر نسل حسینی و تجمع دختران حسینی و مادران زینبی از جمله این برنامه ها است.

وی از برپایی کاروان گروه سرود نسل حسینی در محلات و محیطهای آپارتمان نشین در ایام محرم خبر داد و گفت: برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم  همزمان با سراسر کشور و به صورت پراکنده در مساجد و تکایا در دیگر روزهای دهه اول محرم از برنامه‌های دیگر در این ایام است.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان برپایی مراسم تجمع عزادان حسینی در روز تاسوعا و عاشورا در مناطق مختلف استان همدان، برپایی اقامه نماز ظهر عاشورا، نمایش‌های خیابانی با محور مقاومت و...، برپایی مراسم عزا در پارک‌های و تفرجگاه‌ها ویژه مسافرین، محافل روایت گری نهضت عاشورا، مراسم چهارپایه خوانی در بازارها، مراسم عزاداری در بیت شهدا تا پایان ماه صفر و مراسم عزاداری دانش آموزان در منزل معلمین دارای فرزند شهید را  را نیز از دیگر برنامه‌های ایام محرم و صفر در استان همدان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به همکاری هئیت‌های نوجوانان و دانش آموزی برگزاری مراسم ویژه این قشر را نیز با مدریت دانش آموزان داریم یادآور شد: زمینه سازی ترویج روضه های خانگی، هر خانه یک پرچم تهیه بسته های محتوایی محوری ویژه مبلغین و مادحین، برگزاری محافل شب شعر عاشورایی از دیگر برنامه ها در این ایام است.

غلامی روشن اجرای طرح هرکوچه یک حسینیه و خیمه مشاوره در محافل عزا با موضوع جمعیت و ازدواج آسان و ...، خیمه کودک جهت ایجاد فضای جذب کودکان با رویکرد آرامش خانواده در زمان عزاداری را از دیگر برنامه های ایام محرم در همدان دانست و تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی با رویکرد زندگی با آیه‌ها، برنامه های تبیینی درمراسم شیرخوارگان، تعزیه خوانی در محلات شهری و روستائی، یستگاه های ماشین نویسی با محوریت فضا سازی شهری بوی محرم و شعار محوری سال از دیگر برنامه های پیش بینی شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی همدان در ایام ماه محرم است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به همکاری هئیت هاتی نوجوانان و دانش آموزی، برگزاری مراسم  ویژه این قشر را نیز با مدیریت دانش آموزان داریم یادآور شد:  زمینه سازی برپایی نمازهای ظهر عاشورا، ترویج روضه های خانگی، هر خانه یک پرچم تهیه بسته های محتوایی محوری ویژه مبلغین و مادحین، برگزاری محافل شب شعر عاشورایی از دیگر برنامه ها در این ایام است

برنامه‌های محرم در ۲ هزار و ۴۰۰ مکان مذهبی استان همدان برگزار می‌شود

برگزاری برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر

میثم صابریون نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان با اشاره به نامگذاری اول تا هشتم محرم با عنوان هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر و شعار نهضت حسینی و گفتمان زینبی گفت:  در هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز برنامه‌های مختلفی در همدان  برگزار می‌شود.

دبیر ستاد امر به معرف و نهی از منکر همدان به برگزاری ۶۵ عنوان برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر در همدان اشاره کرد و افزود: عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا با حضور مسئولان، دیدار با علمای استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، هم‌اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، حضور دبیر و معاونین ستاد در صدا و سیمای استان و نشست خبر با اصحاب رسانه استان  از جمله این برنامه ها است

وی به نشست مداحان و مبلغین شاخص با حضور رئیس ستاد  امر به معروف و نهی از منکر استان همدان اشاره کرد و گفت: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه‌های استان، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، هم‌اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، گزارش خبری در صدا و سیما و رسانه‌ها و ... نیز از دیگر برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در همدان است.

صابریون نشست تشکل‌های عفاف و حجاب (بانوان زینبی) با حضور امام جمعه همدان، برپایی نمایشگاه جواهرانه با محوریت رونمایی از پوشاک ایرانی اسلامی، برگزاری یادواره شهید زینب کمایی و معرفی کتاب من میترا نیستم با حضور دانشجویان و خانواده‌ها با هدف تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی و افتتاح ساختمان ستاد امربه معروف و نهی‌ازمنکر در استان و همچنین در شهرستانهای درگزین، کبودرآهنگ، اسدآباد و ملایر را نیز از دیگر برنامه های این ایام برشمرد.

برنامه‌های محرم در ۲ هزار و ۴۰۰ مکان مذهبی استان همدان برگزار می‌شود

برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه همدان

حجت الاسلام سید علی حسینی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، نیز به اجرای بصیرت عاشورایی  در بقاع متبرکه  اشاره کرد و گفت:طرح بصیرت عاشورایی در ۸۶ بقعه متبرکه همدان از ابتدای محرم در ۱۷ تیر ماه آغاز و تا پایان ماه صفر در چهاردهم شهریور ماه ادامه دارد.

معاون امور فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اعزام ۳۰ مبلغ بومی و اعزامی در این طرح خبر داد و افزود:: برپایی خیمه‌ های معرفت، غرفه ویژه کودک و نوجوان، چند رسانه ای و مشاوره در بقاع متبرکه شاخص استان در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی با همکاری مبلغان و  فضا سازی محیطی بقاع و نصب پرچم و بنر، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان، برگزاری ویژه برنامه های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی  از دیگر برنامه های  طرح بصیرت عاشورایی است

وی برگزاری مراسم «احلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی، برگزاری مراسم شیر خوارگان حسینی در تعدادی از بقاع متبرکه استان را در ششم محرم، برگزاری همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان مصادف با ۲۷ تیر ماه در ۱۱ محرم  را از دیگر برنامه های اوقاف و امور خیریه همدان  دانست.

حسینی از  برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورا، اقامه نماز ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا، خبر داد و  تصریح کرد: برگزاری شام غریبان و همچنین سالروز شهادت امام سجاد(ع)، برگزاری مراسم تعزیه خوانی در محوطه بقاع متبرکه برخی نقاط استان، همکاری با سایر نهادها در برگزاری مراسم های عزاداری، راه‌اندازی پویش سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و درب منازل با عنوان هر منزل یک بیرق امام حسین(ع) و اطعام دهی عزادران حسینی در طول ماه محرم از محل خیرین و نیات واقفان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در بقاع متبرکه  نیز از دیگر برنامه‌های ایام ماه محرم توسط اوقاف و امور خیریه است.

کد خبر 1771778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha