اقامه عزای حسینی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان

حجت الاسلام عزیزی گفت: همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا و یاران باوفای ایشان، محافل عزای حسینی در کانون فرهنگی هنری مساجد همدان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام علی عزیزی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، از همدان ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم حسینی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان همدان با فرا رسیدن ماه محرم به برنامه ریزی برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم، نصب پرچم و سیاه پوش کردن مساجد و کانون های فرهنگی هنری  در سراسر استان می پردازند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان به صورت خود جوش هر ساله با برگزاری مراسم سخنرانی، روضه خوانی، و سینه زنی از اول ماه محرم  محافل عزای حسینی را با شکوه برگزار می کنند.

وی بیان کرد: نوجوانان و جوانان عضو کانون های مساجد با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج برگزارکننده برنامه هستند و از این راه عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان کربلا به نمایش می گذارند ...

عزیزی افزود: برپایی موکب های پذیرایی و ایستگاه های صلواتی ازعزاداران حسینی نیز از دیگر برنامه های کانون های مساجد است که با توزیع چای، آب و شربت و همچنین توزیع غذای گرم در پایان مجالس همراه است ...

وی بیان داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله مسابقات نقاشی، کتابخوانی، نمایشگاه های عفاف و حجاب، نمایشگاه های روایت کننده واقعه کربلا، حضور در برگزاری تعزیه خوانی و نشست های بصیرتی همراه با پرسش و پاسخ به شبهات نوجوانان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  با بیان اینکه محافل عزا در ماه های محرم و صفر در برخی مساجد تداوم دارد، گفت: قرائت زیارت عاشورا، حلقه های معرفت با موضوع تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، محافل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم و ختم صلوات و اهدای ثواب طرح تلاوت نور به پیشگاه شهدای کربلا نیز از برنامه های اجرای است.

کد خبر 1771898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha