افزایش انضباط ترافیکی راهی موثر در کاهش تصادفات

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: انضباط اجتماعی راهی موثر در کاهش تصادفات و ایجاد نظم در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ عزیز الله ملکی، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی عصر امروز(6 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، به ارایه گزارشی از فعالیت های نیروی انتظامی از هفته ناجای سال گذشته تا کنون پرداخت و گفت: رعایت نظم و انضباط اجتماعی راهی برای فراهم شدن آسایش و امنیت در جامعه است.


وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته ناجا در سال جاری با شعار "سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما" برگزار می شود، افزود: مردم باید خود را همیار و همکار پلیس بدانند و همواره در راستای امنیت و اجرای قانون تلاش کنند.

 

سرهنگ ملکی با بیان اینکه اعتماد سازی از سوی پلیس باید برای مردم ایجاد شود، خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در این راستا راهی برای این است که مردم بدانند پلیس صادق است و در جهت رفاه مردم قدم بر می دارد.

 

وی با اشاره به آمار تماس های حاصل شده با 110 و 197 گفت: پلیس گوش شنوا و چشم بینا برای مردم است و تماس های گرفته شده از سوی مردم با نیروی انتظامی سبب آگاهی و سرعت عمل بیشتر نیروهای انتظامی در برخورد با جرایم می شود.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پلیس به تنهایی قادر به برقراری امنیت نیست، گفت: امنیت پایدار زمانی محقق می شود که مردم امنیت را از سوی پلیس درک کنند که نیروی انتظامی در این راستا تلاش فراوان دارد.
 

وی با بیان اینکه پلیس تمام تلاش خود را به صورت شبانه روزی برای افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات به کارگرفته است، ادامه داد: سبز پوشان نیروی انتظامی در کاهش و کنترل جرایم در سال های اخیر توفیقات بسیار خوبی داشته و امید است این مهم روز به روز افزایش یابد.
 

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه 601 نفر ازپاییز سال گذشته تاکنون در حوادث رانندگی درون و برون شهری این استان جان باخته اند، افزود: اکثر این تصادفات به دلیل رعایت نکردن قوانین و خواب آلودگی بوده است.

 

سرهنگ ملکی در ادامه با اشاره به اینکه در یک سال گذشته (از هفته ناجای سال گذشته تا کنون) 12 هزار و507 فقره تصادف در استان به وقوع پیوسته، خاطر نشان کرد: هزار و 62 نفر در این تصادفات مجروح شده اند.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین با اشاره پاکسازی نقاط مختلف شهر به ویژه مرکز شهر اراک از معتادان و فروشندگان مواد مخدر، اضافه کرد: کشفیات موادمخدر از مهرماه سال گذشته تاکنون 113 درصد افزایش داشته است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 177378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha