صداقت در گفتار و عمل پلیس راهی برای تعامل هر چه بیشتر مردم

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: صداقت در گفتار و عمل پلیس راهی موثر در راستای تعامل هر چه بیشتر مردم با نیروی انتظامی است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار عزیزالله ملکی، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در مراسم تودیع جانشین و معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مرکزی (5 تیر) در جمع مسئولان انتظامی گفت: پلیس اهداف و وظایفی را در راستای ماموریت های خود دارد که صداقت در گفتار و رفتار از مهمترین آنها در تعامل با افراد جامعه است.


وی با اشاره به اینکه این مهم در برقراری تعامل اجتماعی مناسب با شهروندان از ضروریات و اهداف همیشگی پلیس جامعه محور است، افزود: سبز پوشان نیروی انتظامی همواره در راستای تحقق این امر و آرامش و آسایش افراد جامعه تلاش می کنند.

 

سردار ملکی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نحوه عملکرد کارکنان انتظامی در افزایش احساس امنیت اجتماعی شهروندان اشاره کرد و افزود: مقوله امنیت از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارای جایگاه ارزنده ای بوده و همواره خدمت صادقانه در باروری امنیت مطلوب نقش بسزایی دارد.


فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: خدمت رسانی به خلق از نعمت های بیکران دریای رحمت الهی است که خداوند آن را نصیب همه نمی کند.


وی صداقت، درستی، ایمان، ولایتمداری و کمک به دیگران را ضروری دانست و بیان کرد: صداقت گفتاری و عملی در برخورد با شهروندان امری لازم برای پلیس اسلامی در حرکت به سوی تعامل اجتماعی پلیس و مردم است.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: عملکرد پلیس باید به گونه ای باشد که شهروندان همواره پلیس را یار و یاور خود بدانند و تعامل صادقانه بین هردو برقرار باشد تا روند کشف جرایم مطلوب تر از همیشه بوده و هنجارشکنان فرصتی برای رسیدن به اهداف شوم خود نیابند.


وی صیانت از حقوق شهروندان را در برابر مجرمان و ناقضان حقوق شهروندی از اهداف دیگر پلیس دانست و اضافه کرد: این امر افزایش اعتماد اجتماعی را به همراه خواهد داشت.


گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات سرهنگ "ایرج کاکاوند" جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی و سرهنگ "قدرت اله زمانی نژاد" معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان که پس از 32 سال خدمات رسانی مطلوب به درجه بازنشستگی نایل آمدند، تقدیر شد.


پایان پیام/

کد خبر 379912

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha