افزایش امنیت در کاهش جرائم موثر است

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: افزایش امنیت در کاهش جرائم و رسیدگی به آنها و در برقراری حفظ نظم موثر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار کاظم مجتبایی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، امروز (11 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: برقراری نظم و امنیت از اولویت های کار نیروی انتظامی است که این امر موجب آرامش عمومی جامعه و کاهش جرائم می شود.

 

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی، سهم من در امنیت و آرامش ...؟ است، افزود: هنگامی که امنیت با همه ابعاد آن اجرا شود و همه قشرهای جامعه نیز در آن دخیل باشند فعالیت نیروی انتظامی موثرتر و پایدارتر می شود.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در هفته نیروی انتظامی هدف این است که یک پلیش دانش بنیان، فناور، کارآمد، مقتدر، هوشمند و منظبت را به نمایش بگذاریم.

 

وی ادامه داد: این شعار سبب می شود که امنیت را با بهره گیری از مشارکت و سهم صنوف مختلف امنیت را افزایش دهیم چرا که اقدامی که توسط مردم اجرا شود پویایی و ماندگاری بیشتری دارد.

 

سردار مجتبایی اضافه کرد: در این هفته تلاش می شود که امنیت به صورت جامعه محور تبیین شود و اقشار مختلف بتوانند در اجرای آرامش و امنیت سهیم باشند.

 

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی استان مرکزی در هفته ناجا سال گذشته مقام اول را از لحاظ برگزاری برنامه ها کسب کرده است، خاطر نشان کرد: برای هفته نیروی انتظامی امسال 70 برنامه آموزشی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، انتظامی، اجرایی و عملیاتی در نظر گرفته شده است.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه برنامه ها باید در راستای آموزش و آگاهی عمومی برگزار شود، اضافه کرد: برنامه ها باید با مدراس، مساجد و محله ها برگزار شود تا مردم آسیب های اجتماعی را شناسایی و از آنها دوری کنند.

 

سردار مجتبایی، احترام به قانون را یکی از مولفه های اجرای دقیق قانوان دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه اجتماع قانون را بپذیرد آن جامعه قابل پیش بینی تر شده و مسئولان می توانند برنامه ریزی مدونی در این راستا انجام دهند.

 

وی برگزاری رزمایش های مختلف، فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از وسایل نقلیه، آموزش برای دانش آموزان، برپایی نمایشگاه در مدارس و دانشگاه ها، برگزاری نشست با اقشار مختلف به ویژه دانشجویان، برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی برای کارکنان ناجا و خانواده آن ها، ورزش صبحگاهی و کوهپیمایی و همچنین مسابقات مختلف فرهنگی از جمله برنامه های هفته ناجا در استان مرکزی دانست.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی، معرفی پلیس فضای تبادل اطلاعات (فتا) را از دیگر برنامه های نیروی انتظامی در هفته ناجا دانست و گفت: همانطور که می دانید فضای تخلف و جرم و جنایت رفته رفته از فضای فیزیکی به فضای سایبری کشیده می شود که در این راستا افراد جامعه باید با چگونگی محافظت از سایت ها و حساب های شخصی خود و مقابله با حک شدن آن را فرا گیرند.

 

سردار مجتبایی در ادامه به ارائه گزارشی از میزان جرائم و تخلفات در حوزه های مختلف از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تاکنون ارائه داد.

 

پایان پیام/

کد خبر 71758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha