کارگاه آموزشی مشاوران و مددکاران اجتماعی در اراک برگزار شد

خبرگزاری شبستان: کارگاه آموزشی مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی (8 تیر) در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ احمد خسروی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در جمع خبرنگاران گفت: مشاوران و مددکاران اجتماعی نیروی انتظامی با کادری مجرب و متخصص در زمینه مشاوره های فردی و گروهی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی، ازدواج، مشاوره انتظامی و حقوقی، مددکاری اجتماعی و روان سنجی فعالیت دارند.

 

وی افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به مرکز مشاوره و آرامش پلیس و یا دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری ها از این خدمات بهره مند شوند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نقش و جایگاه مشاوره و مددکاری اجتماعی در پیشگیری اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشاوره و مددکاری اجتماعی، اقدامی است که در راستای نگرش جامعه محوری پلیس در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: این معاونت در سطح استان با برپایی کارگاه های آموزشی همواره سعی بر ارتقاء کیفی دانش و خدمات رسانی در این حوزه را دارد.

 

مصالحه 86 درصدی پرونده های ارجاع شده به مشاوران و مددکاران پلیس در مرکزی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از مصالحه 86 درصدی پرونده های ارجاع شده به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری های استان خبر داد و گفت: این آمار مربوط به فعالیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی نیروی انتظامی در سه ماهه اول سال جاری است.


سرهنگ خسروی ادامه داد: این امر نتیجه اثربخشی و اعتماد شهروندان به مشاوران پلیس بوده که در سه ماهه نخست امسال تعداد مراجعان به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری ها در حدود 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و تاکنون در حدود دو هزار و 158 پرونده به این مرکز ارجاع شده که در حدود 86 درصد منجر به مصالحه شده است.


وی بیان کرد: استفاده هدفمند از مشاوران افتخاری نیز بخشی دیگر از اقدامات این معاونت در راستای استفاده از سرمایه های اجتماعی است که‌ با اطلاع رسانی در سطح استان شناسایی و جذب مددکاران اجتماعی در کلانتری ها و شهرهای مختلف استان از ابتدای سال آغاز شد و هم اکنون تعدادی از این افراد متخصص در حوزه مشاوره با این معاونت همکاری دارند.


پایان پیام/

کد خبر 380752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha