ضرورت همکاری مردم با نیروی انتظامی در ماه مبارک رمضان

نیروی انتظامی استان مرکزی با صدور اطلاعیه ای بر همکاری هر چه بیشتر مردم با خادمان نیروی انتظامی برای ایجاد فضایی آرام در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، در اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن تاکید بر همکاری مردم با خادمان خود در نیروی انتظامی، آمده است: در ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا مردم مومن و خداجو آماده می شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود کنند که در این راستا باید با سبزپوشان نیروی انتظامی همکاری شود.


در ادامه این اطلاعیه آمده است: خودسازی عاشقانه در این ماه بر همه ابعاد زندگی تاثیر گذار است و برکات آن در سلامت و آرمش روح و جسم و به تبع آن افزایش امنیت و کاهش جرایم جلوه می نماید که بی تردید امسال نیز مردم مومن و پارسا از این فرصت بی نظیر کمال استفاده و فیض معنوی را خواهند برد و خادمان خود در نیروی انتظامی را برای ایجاد فضای سالم و آرام همراهی می کنند.

 

در بخش دیگری این اطلاعیه ضمن تبریک حلول ماه پر برکت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم فهیم و متدین، به رعایت موارد زیر تاکید شده است: روزه خواری در ملا عام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود بوده و قابل تعقب می باشد.

 

بدیهی است معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه خواری در انظار عمومی نمی باشد، متصدیان هتل ها، رستوران های بین راهی، مهمانپذیر ها، پایانه ها، فرودگاه و راه آهن صرفا برای مسافران خود می توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع ذی ربط با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت نمایند. گفتنی است ارایه خدمات توسط سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغربممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

همچنین در این اطلاعیه آمده: از همه هموطنان مخصوصا رانندگان وسایل نقلیه عمومی و خصوصی انتظار می رود از تظاهر به روزه خواری استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند،از آنجا که فضای کشور در این روزها آکنده از عطر بندگی و معنویت می باشد شایسته است بیش از همیشه در رعایت عفاف و حجاب مهربانی و کمک به ضعیفان و دیگر وظایف انسانی اهتمام نمود و نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای تسهیل ترافیک و عبور مرور و سالم سازی فضای عمومی به کار خواهد بست و انتظار است مردم عزیز ضمن همکاری و همیاری در صورت مشاهده موارد خلاف را از طریق تلفن 110 پلیس را در جریان قرار دهند.


پایان پیام/ 

کد خبر 55964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha