فعالیت یک ماهه موکب اربعین کانون «فتح» در مرز بین‌المللی مهران

بشیری‌زاده با اشاره به آغاز فعالیت موکب اربعین کانون «فتح» در مرز مهران از ۲۵ محرم، گفت: این موکب تا پنج روز پس از اربعین در محورهای اسکان و پذیرایی و فرهنگی به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

«روح‌الله بشیری‌زاده» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به خدمات موکب «فتح» بچه‌های مسجد شهرستان ملکشاهی استان ایلام برای اربعین ۱۴۰۳، اظهار کرد: این موکب که به همت کانون فرهنگی هنری «فتح» در مرز مهران برپا می‌شود، از ۲۵ محرم کار خود را آغاز کرده و تا پنج روز پس از اربعین فعالیت می کند.

مدیر موکب فتح کانون فرهنگی هنری فتح شهرستان ملکشاهی استان ایلام امامزاده سید محمد عابد(ع) با اشاره به اینکه ۶۰ نفر خادم به صورت شبانه روزی در این موکب به زائرین اربعین خدمت رسانی می کنند، افزود: خدمت‌رسانی این موکب در مرز مهران در محورهای اسکان(روزانه سه هزار نفر) و پذیرایی صورت می گیرد و پیش بینی ما این است که به صورت روزانه ۲۵۰۰ پرس غذای گرم در مرز مهران بین رانندگان و عوامل اجرایی موکب های اربعین توسط این موکب توزیع شود.

فعالیت یک ماهه موکب اربعین کانون «فتح» در مرز بین‌المللی مهران

وی ابراز کرد: توزیع سه وعده غذایی گرم برای صبحانه، ناهار و شام، برپایی نانوایی و توزیع نان، توزیع شربت و بستنی و فالوده از جمله خدمات پذیرایی این موکب است.

مدیر موکب «فتح» با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این موکب، تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت در سه نوبت، سخنرانی و تبیین قیام عاشورا و مرثیه خوانی، اجرای برنامه های فرهنگی با رویکرد پیوند قرآن و عترت، برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری جلسات نهج‌البلاغه شناسی و صحیفه سجادیه، قرائت دسته جمعی زیارت عاشورا و زیارت اربعین در این موکب مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بشیری همچنین از برپایی نمایشگاه های فرهنگی و مذهبی، استقرار مبلغین ویژه کودکان و نوجوانان در این موکب به عنوان بخش دیگری از برنامه های موکب فتح برای زائران اربعین حسینی نام برد.

یادآور می شود، موکب کانون فرهنگی هنری فتح ۱۰ سال است که در مرز بین المللی مهران افتخار خدمت به زائران اربعین حسینی را دارد، این موکب با حمایت های خیرین از سراسر کشور و با کمک های مردمی و همت بچه‌های مسجد برپا می شود.

کد خبر 1774734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha