خدمات‌دهی موکب‌های کرمانی در عراق از ۸ صفر آغاز می‌شود

فعالیت ۷۲ موکب مجوزدار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در کربلای معلی، نجف اشرف و مشایه از ۸ صفر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دومین نشست ستاد استانی اربعین حسینی چهارشنبه(۱۷ مرداد) با حضور استاندار برگزار و آخرین تصمیمات و برنامه‌ها بحث و بررسی و مشکلات و چالش‌ها مطرح شد.
محمدعلی ایرانمنش، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان آخرین آمار متقاضیان سفر اربعین در استان را ۴۸ هزار و ۸۱۰ نفر اعلام کرد و بیشترین وسیله انتخابی را شخصی دانست و افزود: ۸۸۳ نفر هم تاکنون متقاضی سفر هوایی هستند.
در این نشست اعلام شد: پیش فروش بلیط اتوبوس اربعین از ۱۶ مردادماه آغاز شده که ۷۰ درصد پیش فروش به صورت اینترنتی و ۳۰ درصد حضوری است اما مشکل اصلی برخی کاروان‌های زیارتی است که نرخ‌ها را تغییر می‌دهند.
اعزام تیم‌های بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در اعلام شد.
رسول فتحی، مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد استانی اربعین حسینی استان کرمان هم با اشاره به آغاز عملیات انتقال مواکب استان از امروز؛ گفت: خدمات‌دهی مواکب استان مستقر در کربلا به صورت رسمی از ۸ صفر و اسکان‌دهی زائرین در نجف اشرف توسط موکب خاتم الانبیا رفسنجان از ۱۹ مرداد آغاز می‌شود.
بر اساس این گزارش؛ اردوگاه کرمانی‌ها مستقر در اهواز هم از ۲۲ مرداد ماه جاری آماده خدمات‌دهی و انتقال زائرین به مرز شلمچه است.

کد خبر 1776121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha