«یحیی سنوار» صلاح الدین معاصر  است

عوفر وینتر، افسر سابق ارتش رژیم اسرائیل درباره یحیی سنوار اذعان داشت که وی جایگاه جهانی پیدا کرده است و صلاح الدین معاصر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، عوفر وینتر، افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از نحوه اداره جنگ در غزه، نسبت به پیامدهای وضعیت بین المللی هشدار داد.

وی گفت: تشخیص سازمان امنیتی اسرائیل از بحران راهبردی در غزه، تشخیصی اشتباه بوده است. وینتر اذعان کرد که یحیی سنوار، فرمانده حماس در غزه «صلاح‌ الدین معاصر و دارای جایگاه جهانی» است.

وی افزود: شیوه ای که ارتش اسرائیل تاکنون جنگ غزه را با آن مدیریت کرده است، نه تنها نتوانسته بحران را حل کند، بلکه اسرائیل را به وضعیتی بسیار بدتر از آنچه در زمان شروع جنگ بود، سوق داده است.

وینتر معتقد است که یحیی سنوار به عنوان صلاح الدین (ایوبی) این عصر جایگاه جهانی پیدا کرده است، زیرا اسرائیل در حال مذاکره با او برای بازگرداندن اسیران خود بود.

روزنامه «یسرائیل هیوم» انتقادات سرتیپ «عوفر وینتر» که در مجله امور نظامی منتشر شد،را بازتاب داد. انتقادات او پس از ممانعت از شرکتش در کنفرانسی برای خروج از این جنگ منتشر شده است.

وینتر یکی از پرسنل نظامی جنجالی در اراضی اشغالی محسوب می‌شود. سرتیپ وینتر قبل از اینکه توسط «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش در ماه می بازنشسته شود، مناصب بالایی از جمله رئیس ستاد منطقه مرکزی و دستیار وزیر جنگ را برعهده داشته است.

کد خبر 1776122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha