ناآرامی ضد اسلامی انگلیس به ایرلند شمالی رسید

خشونت در ایرلند شمالی علیه مسلمانان به دلیل اطلاعات دروغین و نادرست تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، ایرلند شمالی از یک هفته پیش در نتیجه ناآرامی‌های نژادی و افزایش تنش‌های فرقه‌ای که به خشونت دامن می‌زند،  با هرج و مرج مواجه است.

با ادامه حملات به فروشگاه‌های متعلق به مسلمانان و مهاجران دیگر که نگرانی‌ها را نسبت به تشدید خصومت فرقه‌ای افزایش می‌دهد، کنترل اوضاع برای مقامات دشوار است.

بشیر، صاحب سوپرمارکتی که در موج خشونت سوخت، گفت: آنها همه چیز را سوزاندند، چیزی جز خاکستر باقی نماند.

 در حادثه ای دیگر مسجدی در یکی از شهرهای نزدیک بلفاست هدف قرار گرفت که باعث افزایش احساس ترس در میان مسلمانان شد.

یک مرد ۲۸ ساله که به دلایل امنیتی از ذکر نام خود خودداری کرد، گفت: ما از اتفاقی که ممکن است بیفتد می ترسیم. خصومت زیادی علیه مسلمانان وجود دارد.

موج ناآرامی های نژادی به خشونت دامن می زند

ایرلند شمالی پس از تظاهرات ضد مهاجرتی در بلفاست در ۳ آگوست، شاهد ناآرامی های شبانه در محله های حامی اتحاد با بریتانیا است.

 این اقدامات منعکس کننده ناآرامی در انگلستان بود که با اطلاعات نادرست در رسانه های اجتماعی درباره هویت عامل حمله با چاقو در ساوت‌پورت در ۲۹ ژوئیه جرقه خورد.

 پلیس ایرلند شمالی اعلام کرد: ۳۱ نفر در جریان این ناآرامی ها دستگیر شدند.

 درگیری‌های فرقه‌ای خشونت‌آمیز در ایرلند شمالی تا حد زیادی در سال ۱۹۹۸ پایان یافت، اما این تلخی هنوز بین پروتستان‌های وفادار به بریتانیا و ناسیونالیست‌های کاتولیک حامی اتحاد با ایرلند وجود دارد.

پیتر مک لافلین، مدرس دانشگاه کوئینز بلفاست، گفت: در میان وفاداران به تاج و تخت این احساس وجود دارد که هویت بریتانیایی‌شان در خطر است.

تاثیر اطلاعات نادرست در سایت های رسانه های اجتماعی

بسیاری از وفاداران به تاج و تخت احساس می کنند که ورود بیگانگان به این مناطق، مشاغل و خانه های شان را از بین می برد.

پس از اعتراضات ضد مهاجرتی، شورشیان به خیابان ها ریختند و به فروشگاه های خارجی حمله کردند.

شورای مسلمانان ایرلند شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیشتر قریب به اتفاق خشونت‌ها ناشی از اطلاعات نادرست و عمدی در رسانه‌های اجتماعی است.

این شورا تاکید کرد: روایت های نادرست و خطرناک درباره مسلمانان که اقلیتی کوچک در ایرلند شمالی را تشکیل می دهند، منجر به این حملات شد.

 ایرلند شمالی نرخ مهاجرت نسبتا پایینی دارد، به طوری که  آمار سال ۲۰۲۱ نشان می دهد که نزدیک به شش درصد از جمعیت خارج از بریتانیا یا ایرلند متولد شده اند.

 فیونا دوران، رئیس گروه متحد علیه نژادپرستی، گفت: تظاهرات همبستگی در بلفاست به مردم این فرصت را داد تا به خیابان بریزند و مخالف شان نسبت به نژادپرستی را اعلام کنند.

 در تظاهرات ضد مهاجرتی در بلفاست، تظاهرکنندگان بنرهایی که روی آن عبارت «به کشورمان احترام بگذار یا برو!» را نوشته بود، در دست داشتند. همچنین شعارهایی را به نام «تامی رابینسون» که به خاطر مواضع ضد مسلمانانش معروف است، سر دادند. تظاهرات متقابل نشان دهنده احساسات همبستگی بود، در حالی که تظاهرکنندگان شعار می دادند: "شما نژادپرستان، بروید!"

بشیر با اشاره به این مسئله که مطمئن نیست آیا فروشگاهش بازگشایی خواهد شد یا خیر، گفت: اگر این کار را انجام دهیم، به لطف افرادی است که برای حمایت از ما حاضر شدند.

کد خبر 1776744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha