«حادثه ماندنی»؛ رویدادی برای مانایی حوادث تروریستی شاهچراغ

هنرمند طراح و گرافیست با اشاره به اینکه مسابقه طراحی پوستر «حادثه ماندنی» برای گرامیداشت یاد شهدای دو حادثه تروریستی حرم مطهّر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود، گفت: حادثه تروریستی حرم شاهچراغ با زبان هنری در یادها ماندگار می شود.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رونمایی از پوستر مسابقه طراحی «حادثه ماندنی» یادبود شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاه چراغ (ع) امروز یکشنبه ۲۵ شهریور با حضور جلال عطارزاده دبیر مسابقه حادثه ماندنی و دکتر بدرالدین احمدی در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار شد.

 در این نشست «جلال عطارزاده»، دبیر مسابقه طراحی «حادثه ماندنی» گفت: مسابقه طراحی پوستر «حادثه ماندنی» برای گرامیداشت یاد شهدای دو حادثه تروریستی حرم مطهّر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود؛ در این رویداد تلاش داریم تا با زبان هنری هنرمندان طراح و گرافیک این جنایات غیر انسانی در یاد و خاطر جوانان امروز و نسل فردا و جهانیان مرور شود و این حادثه  ماندنی بماند.

دبیرمسابقه طراحی حادثه ماندنی بااشاره به این رویداد  اظهار کرد: حادثه ماندنی قصه دور و درازی دارد و مرور این اتفاق کمک می کند تا این رویداد در اذهان عمومی بماند، اولین حادثه تروریستی در حرم حضرت شاچراغ در ۴ آبان ۱۴۰۱ اتفاق افتاد و در این حادثه ۱۳ هموطن شهید و ۲۱ نفر زخمی شدند. و در حمله دوم نیز یکی از  خادمان حرم احمد ابن موسی  به شهادت رسید.

جلال عطار زاده با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ و ایراد سخن با آنها گفت:شهادت این  عزیزان همان مظلومیت شهدای عاشورا را به یادمان می آورد و  از طرفی شجاعت فردی که در دومین حمله باعث  دستگیر فرد  تروریست شد ستودنی بود؛ مسابقه طراحی حادثه ماندنی مطالبه مقام معظم رهبری از جامعه هنری است و به صورت خودجوش برگزار می شود.

وی با اشاره اعضای شورای سیاستگزاری و داواران مسابقه طراحی حادثه ماندنی اظهار کرد: مصطفی زراوندیان، بهرام زندی، مجتبی آقایی و  سید بدرالدین احمدی اعضای شورای سیاستگذاری و مسعود نجابتی، مسعود شجاعی، محمدرضا دوست محمدی و محمد بلادی فر داوران این رویداد هستند.

عطارزاده یادآور شد: ما اعتقاد داریم هر اتفاقی اگر با هنر درآمیخته شود در خاطره ها هم می ماند.

وی درباره موضوع مسابقه طراحی حادثه ماندنی گفت: شهدا، جانبازان، کودک، دشمن جانی، جنایت، فقط او نیست، پشت سر او هستند، تولید داعش، آنها گناهکارند، لعنت خدا بر این دهان‌های دروغگو، دل‌های سیاه، این جور عمل می‌کنند، آن جور حرف می‌زنند، درباره حقوق بشر و... موضوعات خلق آثار در رشته های طراحی، گرافیک و پوستر به این مسابقه است، علاقه مندان از ۲۶ شهریور تا ۲۵ مهر آثار خود را می توانند به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند و روز۴ آبان ماه نیز نمایشگاه آثار منتخب در گالری موزه صبا برپا می شود.

 وی درباره میزان جوایز توضیح داد: برگزیدگان اول تا سوم مسابقه طراحی حادثه ماندنی جوایزی از ۲۰ تا ۱۰ ملیون تومان به همراه لوح یادبود دریافت می کنند.

عطارزاده تصریح کرد: مسابقه طراحی حادثه ماندنی قرار است بین المللی و به صورت دوسالانه برگزار شود.

حادثه تروریستی حرم شاهچراغ با زبان هنری در یادها ماندگار می شود

در این نشست «صدرالدین احمدی» نیز گفت: وظیفه نهادهای فرهنگ مدار این است که حوادثی همانند حادثه تروریستی شاهچراغ را ثبت و ضبط کنند و برای آیندگان به امانت بگذارند؛ همانطور که میدانید دستاوردهای بشری به صورت علم و هنر و اخلاق قابل ارایه است و تلفیق اینها با یکدیگر قالب هایی برای بیان ایجاد می کند که زیربنای همه آنها تصویر است. در مسابقه های هنری وقایع مثل شاهچراغ می توان آثار را به صورت نمایش، کلام و متن و یا تصویر فیلم و پوستر و عکس مستند کرد تا این حوادث ماندگار بمانند.

حادثه تروریستی حرم شاهچراغ با زبان هنری در یادها ماندگار می شود

در پایان این نشست از پوستر مسابقه طراحی حادثه ماندنی رونمایی شد.

پایان پیام/

کد خبر 1781226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha