موج بیداری اسلامی قطعاً به اردن و الجزایر نیز خواهد رسید

محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات مصر به خبرنگار شبستان گفت: تحولات مصر ناشی از آگاهی و بیداری مسلمین و مستضعفین کشورهای مختلف است.

محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات مصر به خبرنگار شبستان گفت: تحولات مصر ناشی از آگاهی و بیداری مسلمین و مستضعفین کشورهای مختلف است.

وی اظهار کرد: مردم کشورهای اسلامی متوجه شدند که حاکمان نالایقشان با احساسات مذهبی و دینی شان بازی می کنند و احکام دینی آنان را به سخره گرفته اند و با چپاول منابعشان و امتیاز دادن به کشورهای اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام منافع آنان را نابود کردند.

بیغش بیان کرد: آمریکاییها و کشورهای اروپایی و به ویژه رژیم صهیونیستی به این موضوع پی بردند که مردم کشورهای اسلامی دیگر حاضر نیستند زیر یوغ استعماری آنان باشند.

وی ادامه داد: در گذشته کشورهای استعمارگر جسم افراد را به بردگی می گرفتند و در حال حاضر نیز فکر و فرهنگ آنان را به بردگی می گیرند که خوشبختانه کشورهای اسلامی و مردم آگاه آنان متوجه شدند باید خود را از زیر یوغ فکری و فرهنگی اروپاییان و آمریکا برهاند.

نماینده شازند در خانه ملت تاکید کرد: آمریکاییها، اروپاییها و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند تا روزنه امیدی را این کشورها پیدا کنند. تا همچنان ملتهای این منطقه را تحت سیطره خود داشته باشند و به همین دلیل تلاش می کنند در مصر به جای حسنی مبارک فرد دیگری را که شاید عمر سلیمان باشد به جای وی بگمارند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکاییها و رژیم صهیونیستی متوجه شدند که این خیزش مردم در کشورهای تونس و مصر ناشی از بیداری اسلامی و دینی است و در وهله بعد می توانیم بگوییم مردم نسبت به سرنوشت خود بیداری اقتصادی و اجتماعی پیدا کرده اند.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فقر مردم در کشورهای اسلامی ناشی از پایمال کردن دینشان است.

وی گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که بسیاری از تحلیلگران و حاکمان کشورهای اسلامی بزرگ به این امر اعتراف می کنند که این موج بیداری در کشورهای اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

بیغش تصریح کرد: مردم مسلمان درکشورهای لبنان، فلسطین با الهام و الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران توانستند در مقابل وحشی ترین رژیم تاریخ بشریت یعنی رژیم صهیونیستی مقاومت کنند و حتی در برهه از زمان در جنگ تن به تن این رژیم را شکست دهند.

وی ادامه داد: مردم مسلمان در کشور تونس و مصر نیز با الهام از آموزه های دینی و اسلامی و الگو قرار دادن انقلاب اسلامی ایران به پا خواستند و قطعاً به خواست قطعی خود که کوتاه کردن دست بیگانگان از کشورشان و پایان دادن به دیکتاتوری، دیکتاتوران است خواهند رسید.

وی گفت: قطعاً این موج بیداری در کشورهای الجزایر و اردن نیز که حاکمانی ظالم و دیکتاتور دارد نیز خواهد رسید.

بیغش در ادامه سخنان خود با اشاره به خطبه های مقام معظم رهبری در روز جمعه یادآور شد: مقام معظم رهبری در خطبه های تاثیرگذار و عمیق خود از مردم مسلمان مصر و تونس تجلیل کرد و از اینکه این مردم خودشان را با الهام گرفتن از آموزه های دینی پیدا کرده اند ابراز خوشحالی کرده اند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر این نکته که مردم با همت خود می توانند حاکمانشان را که انها را به بیگانگان فروخته اند و باعث شده اند که مردمشان در منظر کشورهای اروپایی علی رغم دینی کامل همانند اسلام تغییر دهند؛ تاکید کرده اند.

نماینده شازند در خانه ملت خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری پایداری مردم را در پاسداری از دین اسلام دانستند و آن را رمز موفقیت و پیروزی ملتهای مسلمان عنوان کردند.

پایان پیام/

 

کد خبر 17842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha