5 میلیارد ریال زکات در خراسان جنوبی جمع آوری شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: طی 6 ماهه سال جاری کشاورزان و دامداران پرتلاش استان پنج میلیارد و 790میلیون ریال زکات مال و مستحبی به این نهاد پرداخت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی، به رشد 449 درصدی جمع آوری زکات نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به خشکسالی های متوالی در سطح استان کشاورزان و دامداران سخت کوشش زکات خود را به صورت نقدی و غیرنقدی به این نهاد پرداخت کردند.

 

وی ادامه داد: شهرستان های قاین، سربیشه، زیرکوه و بیرجند بیشترین زکات را به خود اختصاص دادند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در خصوص هزینه کرد زکات، اظهار داشت: از میزان زکات جمع آوری شده در هر روستا 30 درصد آن صرف محرومین و 70 درصد دیگر صرف پروژه های عمرانی آن منطقه می شود.

 

وی تعداد کل پروژه های عمرانی زکات از سال 85 تاکنون را 295 پروژه عنوان کرد و گفت: 27 پرو‍ژه عمرانی و عام المنفعه شامل مسجد، مجتمع فرهنگی و هنری، راه روستایی و حمام تا سال گذشته اجرا و 68 پروژه دیگر نیز امسال در دست اجرا است.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، رضوی افزود: در حال حاضر تعداد 300 نفر عامل،150 نفر روحانی و 132نفر عضو حقوقی با دبیرخانه ستاد زکات درسطح استان همکاری می کنند.

 

به گفته وی، طی 6 ماهه سال گذشته بالغ بر 105میلیون تومان زکات از کشاورزان و دامداران استان جمع آوری شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 184136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha