امضاء تفاهم‌ نامه اداره کل آموزش و پرورش و نیروی انتظامی استان مرکزی

اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و نیروی انتظامی استان در راستای ارایه آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی تفاهم ‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، در این نشست که (16آذر) در اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزار شد، گفت: یکی از دلایل مهم ابتلای جوانان به آسیب‌های اجتماعی عدم آگاهی آنان با مهارت‌های زندگی است.


وی با تاکید بر افزایش این مهارت‌ها از طریق آموزش به دانش آموزان و کاهش آمار جرایم در جامعه، افزود: امروزه در جوامع مدنی سالم پیشگیری از آسیب‌ها از اولویت‌های جامعه است.


فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین به جنگ نرم دشمن علیه اقشار ملت ایران به ویژه جوانان اشاره کرد و گفت: بدلیل وجود جوانان به عنوان قشر آسیب پذیر در جامعه، آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برای مقابله با این هجمه مأموریت سنگینی برعهده دارند.


ملکی ابراز امیدواری کرد: با همکاری آموزش و پرورش برنامه‌های آموزشی توجیهی همچون کارگاه و کلاس های مختلف در راستای کاهش آسیب ها برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان برگزار کنیم.


سیف الله کریم‌ زاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، نیز در جلسه عقد تفاهم‌ نامه این همکاری، گفت: قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و واقعه کربلا بدلیل حقانیت همچنان ماندگار و جاوید است.


وی با بیان اینکه واقعه کربلا همواره برای نسل های آینده جاویدان خواهد بود، افزود: حرکت سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله (ع) الهی بود و در نتیجه تاریخ و جغرافیا به خواست خداوند متعال مقهور حرکت بزرگ شهدای کربلا شد.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در سطح شرایطی را فراهم خواهیم کرد که دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با حضور کارشناسان این نیرو در مدارس از آموزش‌های مربوط به مهارت‌های زندگی برخوردار شوند.


لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه در 4 ماده و 5 تبصره به تصویب رسیده و پس از تشکیل شورای سیاستگذاری اجرایی می شود.

 

 گفتنی است، در خاتمه این جلسه سند این تفاهم ‌نامه فی ما بین فرمانده انتظامی استان مرکزی و مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی مبادله و رونمایی شد.


پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 202328

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha