افتتاح نمایشگاه جلوه های وقف در بقاع متبرکه استان مرکزی

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از افتتاح نمایشگاه جلوه های وقف در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی٬ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی٬ (19دی) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: همزمان با آغاز هفته وقف نمایشگاه های با عنوان جلوه های وقف در بقاع متبرکه شاخص استان افتتاح می شود.


وی با بیان اینکه برنامه های هفته وقف با شعار «همه واقف باشیم» برگزار می شود٬ افزود: طی این هفته ایستگاه هایی با همین عنوان در بقاع متبرکه و سطح شهرهای استان بر پا می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه 21 دی ماه و اولین روز این هفته «وقف ترویج فرهنگ قرآن و معارف معصومین (ع)» نامگذاری شده است٬ گفت: در این روز نمایشگاه جلوه های وقف در بقاع متبرکه استان گشایش خواهد یافت.


حجت الاسلام حسینی دومین روز از این هفته را «وقف احیاء سنت نبوی و سیره علوی عنوان کرد و افزود: در 110 بقعه متبرکه استان زیارت حضرت رسول (ص) قرائت خواهد شد.


وی روز سوم این هفته را «وقف ولایت و تداوم بیداری اسلامی» دانست و اظهار کرد: سومین روز این هفته مصادف با شهادت امام رضا (ع) است٬ که کاروان غم از مسجد سیدها به سمت امامزمادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) حرکت خواهد کرد.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: همزمان با چهارمین روز هفته وقف با نام «وقف اقتصاد٬ افزایش بهره وری از موقوفات» طرح های عمرانی درسطح استان اجرا خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه افتتاح حسینیه الحاقی امامزادگان 72 تن ساروق٬ گلنگ زنی سردخانه اراک٬ بهره برداری از فاز اول زائر سرای امامزاده سهل بن علی از جمله طرح های عمرانی این اداره کل در هفته وقف است٬ خاطرنشان کرد: پنجمین روز از این هفته با نام «وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی» نامگذاری شده است.


وی با اشاره به اینکه روز آخر هفته وقف با نام «وقف٬ بانوان و احسان ماندگار نامگذاری شده است٬ افزود: در این روز همایش روحانیان٬ غبارروبی امامزاده استوه خنداب و نشست با نیروی اتظامی از دیگر برنامه های این هفته است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در پایان دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی٬ دیدار با استاندار٬ همایش دبیران آموزش و پرورش٬ همایش وقف و پزشکان و حضور در مدارس در راستای ترویج فرهنگ وقف را از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته وقف عنوان کرد.


پایان پیام/

کد خبر 214966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha