مهم‌ترین هدف عرفان های نوظهور جدایی جوانان از اسلام است

امام جماعت کانون فرهنگی و هنری کوثر مسجد النبی شهرستان بابل گفت: مهم‏ترین هدف فرقه‏های نوظهور، مبارزه با مذاهب و جدا کردن جوانان و مردم از مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام رضا نیرومند، امام جماعت کانون فرهنگی و هنری کوثر مسجد النبی شهرستان بابل امروز(7بهمن) در دوره اموزشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان با اشاره به خطر عرفان های نوظهور و کاذب برای نسل جدید در جامعه، اظهار کرد: در واقع مقصد نهایی این جریان های انحرافی رسیدن به شادی و لذائذ مختلف است اما در مقابل، عرفان حقیقی غایت و نهایت خود را دست یابی به مقام قرب الهی تعیین می کند.

وی تصریح کرد: تقریبا تمام عرفان های نوظهور، عرفان های صادراتی و مولود دنیای غرب هستند، چرا که نظام های عقلی، فلسفی و دینی در کشورهای غربی هرگز نتوانستند فطرت های معنوی انسان ها را سیراب کنند.


حجت الاسلام نیرومند پویایی فکر را سد محکمی برابر جولان صهیونیسم دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد این فرقه‏های کاذب و نوظهور نقش مهمی در رسیدن صهیونیسم به اهداف شوم خود دارد.


امام جماعت کانون فرهنگی و هنری کوثر مسجد النبی شهرستان بابل با بیان اینکه شبهه‏افکنی از کارهای اساسی در عرفان‏های نوظهور است، اظهار داشت: دانشمندان علوم دینی با شناخت درست علایق جوانان و با نگاهی هنرمندانه باید پاسخگوی حجم انبوه شبهات و پرسش‏های اقشار مختلف خصوصاً جوانان باشند.

 

حجت الاسلام نیرومند تاکید کرد: مکتب مادی لیبرالیسم یکی از اصلی ترین بسترهای مهم ایجاد و گسترش انواع عرفان های شیطانی در جهان است به عبارتی باید گفت پایه و اساس فکری اینگونه جریان ها را تبلیغ آزادی بی حد و مرز انسان و سر تسلیم فرود نیاوردن بر هیچ ارزش مطلقی تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه 2هزار و 500 فرقه انحرافی در جهان فعالیت می کنند، ابراز داشت: در حقیقت نظام لیبرالیستی دنیای غرب با ایجاد بن بست معنوی، فرصت خوبی را برای رشد و نمو جریان های معنویت ستیز به وجود آورده است.

حجت الاسلام نیرومند افزود: امروز جریان های کاملاً انحرافی همچون شیطان پرستی رسما اعلام می کنند که ما مولود کمبود های معنوی در دین رایج در دنیای غرب هستیم.

امام جماعت کانون فرهنگی و هنری کوثر مسجد النبی شهرستان بابل بااشاره به حمایت محافل صهیونیستی و مراکز جاسوسی از رواج فرقه های انحرافی در ایران خاطرنشان کرد: یکی از فرقه های اصلی این عرفان ها در کشور ما همان شیطان پرستی است که امروز به شدت از سوی محافل صهیونیستی و مراکز جاسوسی حمایت و تقویت می شوند.

وی ادامه داد: با کمی صحبت و گفتگو با افراد اغفال شده در این جریان ها در می یابیم که تلقی این افراد از اسلام به شدت غلط و نادرست است.


حجت الاسلام نیرومند از جمله راه های مقابله با جریان های خطرناک انحرافی در کشور را تشکیل جلسات نقد و بازشناسی عرفان های نوظهور، طراحی مهندسی اخلاقی و تربیتی در سطوح مختلف، معرفی الگوهای خوب و روشن کردن ابعاد عرفان ناب اسلامی عنوان کرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 221101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha