همزمان با ایام فاطمیه، سوگواره هنر فاطمی برگزار می شود

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آیت الله قائمی گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه، اولین سوگواره سراسری هنر فاطمی با هدف بزرگداشت این ایام در سراسر کشور برگزار می شود.

 محمد رضا مرادی، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آیت الله قائمی به خبرنگار شبستان گفت: همزمان با ایام فاطمیه و در راستای آشنایی بیش از پیش علاقه مندان و ارادتمندان بانوی بزرگ اسلام، ام ائمه حضرت زهراء (س) سوگواره هنر فاطمی با همکاری شهرداری زنجان در سراسر کشور برگزارمی شود.

 

این مقام مسئول، زمان برگزاری این سوگواره را از فاطمیه اول امسال تا (5 اردیبهشت) عنوان کرد و افزود: این سوگواره در بخش های پژوهش، عکس، وبلاگ نویسی و خوشنویسی برگزار می شود.


مرادی به محورهای پژوهش این سوگواره اشاره کرد و یادآور شد: تحلیل بیانات و نقش رهبر معظم انقلاب در زنده نگه داشتن فاطمیه، تبیین نقش وحضور مراجع در عزاداری فاطمیه و چگونگی گسترش فرهنگ فاطمیه و عزاداری های فاطمیه از محورهای این بخش است.

 

به گفته وی، علاقه مندان شرکت در مسابقه عکاسی نیز می توانند عکس های خود را با موضوع عزاداری های فاطمیه و دستجات و تکایا، حضور روحانیون ومراجع معظم تقلید ، کودکان وفاطمیه به آدرس دبیرخانه و یا به آدرس info@mahfel-zn.ir ایمیل کنند.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آیت الله قائمی همچنین به مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی با موضوع فاطمیه اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع وبلاگ بایستی در رابطه با فاطمیه – نقش زنان در دفاع از حریم ولایت بوده و از موضوعات پیشنهادی بصیرت سیاسی زنان در عصر حاضر نیز می توان در محتوای وبلاگ ها جهت شرکت در مسابقه استفاده کرد.

 

به گفته مرادی، مسابقه بزرگ خوشنویسی با محوریت نگارش فرازهایی از متن حدیث شریف کساء و خطبه فدکیه حضرت زهراء خواهد بود.
 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 239558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha