پیشرفت جامعه در گروی انسان های ارزش محور است

یک پژوهشگر با بیان اینکه انسان ارزش‌مدار، محور و عامل اصل ایجاد کشور پیشرفته است، گفت: جامعه سالم شرط اصلی و مهم پیشرفت است.

به گزارش خبرنگار شبستان، علی‌اکبر موسوی موحدی، پژوهشگر در نوبت عصر نخستین روز از دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که عصر چهارشنبه، 18 اردیبهشت در کتابخانه ملی برگزار شد، درباره چشم‌انداز الگوی پیشرفت گفت: انسان ارزش‌مدار محور و عامل اصلی ایجاد کشور پیشرفته است.

وی با بیان اینکه تربیت و پرورش انسان پیشرفته در اخلاق، خرد و دانش و در خانواده متعالی، مدرسه، دانشگاه و جامعه سالم شکل می‌گیرد، اظهار کرد: ایجاد فضا و ساختن خاص و ظرفیت‌سازی علمی و معنوی موجب تربیت، ماندگاری و مهاجرت انسان‌های بزرگ به کشور می‌شود و در طی آن آثار رشد و پیشرفت نمایان می‌شود.

موسوی موحدی با تأکید بر اینکه جامعه سالم شرط اصلی و مهم پیشرفت است، تصریح کرد: سلامت جسمی، روحی و معنوی انسان، آرامش و عدم تشویش خاطر، امنیت، محیط زیست پایدار، احترام اخلاق و رفاه اقتصادی مبتنی بر اصل قناعت پایه‌ای از معیارهای جامعه سالم است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه سالم یکی از ارکان تربیت و ماندگاری انسان‌های ارزش‌مدار در کشور است، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین معیارهای پیشرفت و ماندگاری انسان‌های ارزش‌مدار اصل ظرفیت‌سازی است و بر مبنای این نظریه استوار است که هر فرد، مؤسسه، انجمن، آموزشگاه، ساختار و نهاد باید مورد حمایت قرار بگیرد و از جایگاه متناسب برخوردار باشد تا بتواند مطابق با قابلیت و توانمندی خود فعالیت کند.

به گفته وی، امروزه الگوگیری از پدیده‌های طبیعت در اداره جامعه و ساختار فناوری‌های پیشرفته از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌توان با شناخت و الگوگیری از این پدیده‌ها مدیریت خرد و دانشگاه برای اداره جامعه و نوآوری و فناوری بر مبنای علم و حکمت را ترسیم کرد.

موسوی موحدی خاطرنشان کرد: جایگاه انسان در ضمیر ناخودآگاه او است و انسان‌های ارزش‌مدار از پدر و مادرهای پاک و دانش‌مدار به وجود آمده‌اند که تأثیراتی در ذهن و ضمیر آنان داشته‌ است.

پایان پیام/
 

کد خبر 251751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha