مشروعیت احزاب و نهادها در گروی خانواده محور بودن آنها

یک استاد دانشگاه خانواده را ماندگارترین مدرسه یادگیری های پایدار خواند و گفت: اصلی ترین شاخص میزان مطلوبیت، مقبولیت و مشروعیت احزاب و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه خانواده محور بودن آنها است.

به گزارش خبرنگار شبستان، غلامعلی افروز، استاد دانشگاه در دومین کنفرانس "الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" با موضوع "خانواده همه در خانواده، همه برای خانواده" گفت: خانواده یک نهاد فطری طبیعی و بی بدیل است.

وی با بیان اینکه خانواده اولین و مهمترین نهاد اجتماعی در تاریخ فرهنگ و زندگی انسان است، اظهار کرد: خانواده مطلوبترین بستر شکوفایی وجود و تبلور ارزش های اخلاقی است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ماندگارترین مدرسه یادگیری های پایدار است، افزود: خانواده اثر همه زیبایی ها، جاذبه ها، حس تامین نیازهای عاطفی، روانی و جلوه های محبت ایثار و فداکاری و تجربه همه ارزش های اخلاقی است.

افروز تصریح کرد: در گستره حیات پویای انسان ها بر فراز عصرها و نسل ها خانواده اصل است و هر نهادی مانند مسجد، مدرسه، اداره، بازار، وزارتخانه ها، همسایه و محله، گروه و جمعیت، همه و همه فلسفه بنایش برای کمک به شکلگیری مطلوب خانواده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه خانواده کانون پرفروغ عرشی است که در حقیقت همه نهادهای فرهنگی اجتماعی جامعه در خدمت آن هستند، عنوان کرد: پیامبر خدا حضرت محمد (ص) فرموده اند محبوبترین بنای هستی از نظر من خانواده است.

به گفته وی اصلی ترین شاخص میزان مطلوبیت، مقبولیت و مشروعیت احزاب و برنامه همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه ای خانواده محور بودن جهت و خدمات آنها است.

وی یادآور شد: رسالت همه نهادهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و خدمات کشور آن است که برنامه های اجرایی خود را با محوریت تاسیس بهنگام، دوام، استحکام و شکوفایی کانون خانواده تدوین کنند.

شایان ذکر است، دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ظهر امروز پنجشنبه با با برگزاری میزگرد "مبانی فرهنگی، اخلاقی و معنوی پیشرفت" در کتابخانه ملی به کار خود پایان می دهد.

پایان پیام/
 

کد خبر 251840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha