دانش دینی توان ورود به نقشه جامع را دارد

رییس دانشگاه دفاع ملی با اشاره به اندیشه دینی شناخت پیشرفت و اندیشه ولایتمند مدیریت تغییر گفت: باید این تلقی را داشت که دانش دینی می تواند خاستگاه ورود به ایده نقشه جامعه علمی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار شبستان، دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایران پیشرفت (مفاهیم، مبانی و ارکان پیشرفت) چهارشنبه، 18 اردیبهشت در محل کتابخانه ملی ایران کار خود را آغاز کرد.

بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام احمد آکوتکیان، دانشیار مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد) طی سخنانی درباره "اندیشه دین‌ شناخت پیشرفت، اندیشه ولایتمند مدیریت تحقیق" به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به راهکارهای تبیین پیشرفت و همچنین شناخت اندیشه دینی و تأثیر آن بر الگوسازی اظهار کرد: اساسا چهار مولفه را در این حوزه باید مدنظر قرار داد نخست نقشه جامع دانش دینی، به این مفهوم که از کجا باید آغاز کرد و از چه منظری به دانش دینی باید نگریست.

حجت الاسلام آکوتکیان ادامه داد: در وهله دوم باید تلقی از دانش دینی که می‌تواند خاستگاه ورود به ایده نقشه جامعه علمی باشد مورد توجه قرار گیرد و نقشه راه دانش دینی و تعبیر چشم‌انداز تحقیق و توسعه‌ای در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از میان چهار پرسشی که عنوان شد نفس پرداخت به چند و چون دانش دینی در مثل نقشه راه دانش دینی اساسا پرداخت و کاوش درجه دوم است که خود در دو وجه نظر معرفت‌شناسی پسینی و پیشینی جای می‌گیرد.

استاد دانشگاه عالی دفاع ملی یادآور شد: دانش مبنای ولایت و تدبیر جهان، دانش مقصود نظر در پروژه نقشه راه دانش دینی است و خاستگاه ادراکی اصل ولایت و امامت علوی، نگاشت ادراکی نقشه جامع دانش دینی است که در مولفه‌هایی که یاد کردم به آن پرداخته می‌شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 251625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha