تدوین نظریه پیشرفت با همراهی نخبگان و اندیشمندان

هادی زاده بکارگیری نخبگان و اندیشمندان جهت تدوین نظریه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین کنفرانس این الگو معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، صبح چهارشنبه، 18 اردیبهشت در محل کتابخانه ملی ایران با حضور اساتید و اندیشمندان آغاز به کار کرد.

بر پایه این گزارش، هادی اکبرزاده، دبیر کنفرانس مذکور طی سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس و همچنین با اشاره به تأکید رهبری به لزوم استفاده همه‌جانبه از ظرفیت‌های علمی و نخبگانی کشور برای تولید علم اظهار کرد: توصیه‌ها و تأکیدات رهبری چراغ راه مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت است و این مرکز راهکارهای متفاوتی را جهت بهره‌مندی و بکارگیری نخبگان در دستور کار خود قرار داده که برگزاری کنفرانس‌ها و تشکیل حلقه‌های فکری با حضور جوانان و پیشکسوتان حوزه‌های مختلف از جمله این کارهاست.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ادامه داد: دست‌یابی به نقشه راه و تدوین آن دستاورد نخستین دوره برگزاری کنفرانس بود، اما بعد از موفقیت کنفرانس اول شورای مرکزی تصمیم گرفت دومین کنفرانس را با تکیه بر مبانی، مفاهیم و ارکان پیشرفت برگزار کند که هدف از برگزاری آن تبادل نظر و هم‌اندیشی دست‌یابی به مفهومی مشترک بود.

اکبرزاده تصریح کرد: بدیهی است الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مبتنی بر مبانی اسلامی و آموزه‌های دینی است و در عین حال از میراث دانش بشری نیز بهره گرفته است، بنابراین مؤلفه‌ها هر کدام از مبانی بنیادی این کنفرانس هستند.

دبیر کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان کرد: محورهای مباحث ارایه‌شده در این کنفرانس منطبق بر اندیشکده‌های مصوب مرکز است، به این علت که اندیشکده‌ها بتواند نقش محوری را در این کنفرانس ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مرتبط با برگزاری دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ابراز کرد: پس از تشکیل شورای عالی مرکز کمیته علمی و اجرایی جهت ساماندهی کنفرانس در مهرماه 91 تشکیل شد و در پی آن کمیته کوچک‌تری به منظور داوری مقالات شکل گرفت که این کمیته با همکاری 80 صاحب‌نظر و تشکیل 7 جلسه کاری امر داوری را به انجام رساند و نهایتا 199 مقاله از طریق سامانه الکترونیکی به کنفرانس ارسال شد که از این میان 77 مقاله انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای غنای کنفرانس از 26 شخصیت برجسته از حوزه و دانشگاه دعوت به عمل آمد تا به ارایه دیدگاه‌های خود بپردازند.

شایان ذکر است، دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که صبح امروز 18 اردیبهشت کار خود را در کتابخانه ملی آغاز کرده است تا ظهر فردا با برگزاری نشست های تخصصی با حضور اندیشمندان ادامه دارد.

پایان پیام/

 

کد خبر 251373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha