ماه رجب ریسمانی برای رسیدن به کمال الهی است

مسوول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ماه رجب ریسمانی برای رسیدن به کمال الهی است.

حجت‌الاسلام داوود چمانی،‌ مسوول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک با اشاره به اینکه ماه رجب ماه با فضیلت و ماه رحمت الهی است، گفت: خداوند از ماه رجب به عنوان ریسمانی بین خود و بندگان یاد کرده است، که هر کس به این ریسمان چنگ زند به کمال الهی دست خواهد یافت.


وی افزود: دعا، نیایش و ذکر و یاد خدا، حلقه‌های اتصال انسان با پروردگار است و این اعمال در ماه رجب وارد شده که در این ماه با گرایش به معنویت، از آسیب‌ و گناه دور خواهند ماند.

مسوول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: از جمله عنایات این ماه لیلة‌الرغائب که اولین شب جمعه ماه رجب است و شب بخشش‌های الهی است.

 

حجت الاسلام چمانی در ادامه با اشاره به وجودآیات، روایات و احادیث فراوان در رابطه با جایگاه و فضایل این ماه فراوان خاطرنشان کرد: ماه رجب از ماه‌های حرام است، که پیش از اسلام هم در این ماه دست از جنگ و نزاع بر‌می‌داشتند.

 

وی ادامه داد: ماه رجب آغاز فصل نیایش و ارتباط و بندگی خداوند متعال است و این ماه فرصتی استثنایی از سوی پروردگار برای انسان و روزنه‌ای برای ارتباط رفاقت و بندگی است.
 

حجت الاسلام چمانی با بیان این‌که ماه‌های رجب، شعبان و رمضان با عنوان کاشت،‌ داشت و برداشت برای دستیابی به کمالات و ارزش‌های انسانی است، تصریح کرد: از مجموع احادیث و روایات و دستورات این ماه، ماه بندگی، عبادت و فرصت استثنایی برای رویش جوانه‌های ارزشمند فضیلت و آمادگی برای ورود به ماه‌های آتی است.
 

مسوول فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به ایام اعتکاف اشاره کرد و ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف در یکصد و 30 مسجد استان مرکزی برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 254671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha