بیش از 35 هزار نفربی سواد و کم سواد در استان شناسایی شدند

خبرگزاری شبستان: معاون سواد آموزی آموزش و ‍پرورش استان مرکزی از شناسایی 35هزار و 231 نفر کم سواد در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک٬ خیر علی مینایی٬ معاون سواد آموزی آموزش و ‍پرورش استان مرکزی (16 شهریور ) در نشست خبری با اصحاب راسانه که به مناسبت17 شهریور روز جهانی مبارزه با بی سوادی گفت: از این تعداد 9 هزار و 765 نفر بی سواد کامل هستند که این معاونت در راستای آموزش به آنان برنامه های مختلفی را در دستور کار خود دارد.

 

وی با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه ایران را مدرسه کنیم گفت: این معاونت طرح برون سپاری را مبنی بر آموزش هر فرد یک بی سواد را در پیش گرفته که همه افراد می توانند با آموزش به افراد بی سواد خانواده خود آموزش و پروش را در این امر یاری کنند.

 

مینایی ادامه داد: جامعه هدف در نهضت سواد آموزی جمعیت 10 تا 49 سال است٬ که هر کس که بتواند یک فرد را آموزش دهد از ما حقوق می گیرد.

 

وی اضافه کرد: در سال ٬91 2 هزار و 446 نفر تحت ‍پوشش آموزش های نهضت قرار گرفتند که امسال این آمار باید به 7 هزار و 958 نفر برسد.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از ادغام نهضت با آموزش و پرورش همه معلمان باید در امر سواد آموزی همکاری داشته باشند٬ گفت : برای معلمانی که خارج از ساعت کار خود در جهت با سواد کردن بی سوادان تلاش می کنند 30 هزار و 400 ساعت حق التدریس در نظر گرفته شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 289986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha