دولتیان و مجلسیان از انتخابات زودهنگام پرهیز کنند

یک عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در نطق میان دستور امروز گفت:برای حفظ آرامش وتحقق آهنگ پیشرفت کشور با توجه به بیداری اسلامی جا دارد که دولتیان و مجلسیان از انتخابات زودهنگام پرهیز کنند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری، نماینده بویراحمد و بهمئی در نطق میان دستور امروز یکشنبه 21 فروردین خود با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری همگان را از برخورد شعاری و بنرنویسی پرهیز دادند.

 

وی اظهار کرد: آن‌گونه نباشد که دولت و مجلس در سال همت مضاعف و تلاش مضاعف به خاطر عدم تعامل با همدیگر طوری عمل کردند که لایحه بودجه سال 90 عوض اینکه زودتر از هر سال به تصویب برسد در سال 90 مصوب شود که این خود یک نمونه آشکاری است از شعاری برخورد کردن با این نام‌گذاری.

 

وی با بیان اینکه اهداف بلندی در این‌گونه نام‌گذاری‌ها از سوی مقام معظم رهبری دنبال می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم دولتمردان و مجلسیان از سایر دستگاه‌ها این تذکر مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و در سال جدید در سایه وحدت و تعامل واقعی برای تحقق این شعار و نام‌گذاری به میدان بیایند و به آلام و رنج‌های مردم بر اساس فشارهای اقتصادی به ویژه بیکاری نسل جوان که امروز به یکی از معضلات دردآور روز جامعه ما درآمده است، پایان بدهند.

 

این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: چند ماهی است که بعد از انتخابات سال 88 فتنه‌ها و آشوب‌های بعد از آن ملت ما در یک آرامش و امنیت ویژه‌ای به سر می‌برد و برای حفظ این آرامش و تحقق آهنگ پیشرفت کشور و با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای عربی اسلامی و مسایلی که در خاورمیانه می‌گذرد جا دارد که دولتیان و مجلسیان از انتخابات زودهنگام پرهیز کنند.

 

وی ادامه داد: مجلس که در رأس امور است باید هر چه سریع‌تر طرح نظارت بر نمایندگان را به صحن علنی بیاورد و به تصویب برساند و تصور رسیدن به کاخ‌نشینی از کانال مجلس برداشته شود.

 

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بر اساس اصول 133 و 135 قانون اساسی تعیین وزرا و سرپرست برای وزارتخانه‌ها از سوی رییس‌جمهور انجام می‌پذیرد و با توجه به این وضع قانون اساسی در حال حاضر بیش از چهار ماه است که از مصوبه مجلس در خصوص وزیر ورزش و جوانان می‌گذرد ولی تاکنون نه وزیری معرفی شده است و نه به عنوان سرپرست وزارتخانه‌ کسی تعیین شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 29979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha