چرا امام حسین (ع) برای رفع عطش چاه نکندند!؟

خبرگزاری شبستان: کارشناس شبکه جهانی ولایت گفت: گوینده این مطالب به دنبال آن است که حالت مظلومیت و عطش در کربلا را کم کند، ‌ اما این در حالی است که در واقع دارد مسلمات تاریخی را زیر سوال می‌برد.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، برنامه «شب آسمانی» به تهیه‌کنندگی علیرضا قطبی و اجرای مهرداد خسروی شنبه شب با موضوع «پاسخگویی به شبهات محرم» با حضور حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی، کارشناس شبکه جهانی ولایت به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

 بر پایه این گزارش، در ابتدای این برنامه خسروی با اشاره به حجم وسیع استقبال از برنامه از سوی مخاطبان شیعی و سنی گفت: پیامک های مختلفی به برنامه ارسال می شود و بسیاری از بینندگان خواستار حضور و دعوت از وهابیون و عمال آنان از کشورهای مختلف شده اند که در این رابطه اتفاقا اقداماتی انجام می شود اما برخی پاسخ داده اند که یا نمی توانند به ایران بیایند که ما اعلام کردیم از طریق تلفن در برنامه حضور یابند یا ما برویم به شرط پخش زنده که نپذیرفتند و با توجه به اینکه برنامه از سوی شبکه های ضدشیعی مرتبا رصد می شود به هر حال ما این آمادگی جهت مناظره را داریم.

 در ادامه بخش اول برنامه سخنرانی شیخ «احمد بدرالدین حسون»، مفتی اهل سنت سوریه درباره امام حسین(ع) پخش شد، حسون طی بخش هایی از این سخنرانی که به صورت گزیده پخش شد به جنایات و اشتباهات یزید و عملکرد مخالف او با آنچه که سیره پیامبر(ص) بوده اشاره و افزود: امام حسین(ع) برای همه ما است و شیعه و سنی و چپ و راست ندارد، حسین (ع) حق است و عادل ترین عادلان است.

اما در بخش دوم ویدئویی از یکی از شبکه های ضدشیعی پخش شد که طی آن مخاطب وهابی آن برنامه عزاداری برایی امام حسین(ع) را زیر سوال برده و شبهه عزاداری را طرح و اعلام کرد اگر بنا به عزاداری باشد شهدای جنگ بدر اتفاقا تعدادشان کمتر بود!

در ادامه حجت الاسلام ابوالقاسمی در پاسخ به این شبهه اظهار کرد:‌ این خود یک شبهه است که خیال کنیم همه چیز باید در قرآن آمده باشد و فقط باید از طریق قرآن به فهم رسید در حالی که همه گروه‌های اسلامی استنباط از قرآن صرف و عدم مراجعه به سنت را قبول نداشته و کسی را برای این درک و استنباط از مفاهیم همواره لازم می دانند.
وی در این راستا به کتاب «صفة الصلاة» البانی یکی از وهابیون سرشناس اشاره کرد و افزود:‌ ابلانی در این کتاب می گوید مراقب باش که نمی شود قرآن را مستقل از سنت فهمید، حال توجه داشته باشید که در زمان و دوره ای که سیدالشهدا(ع) قیام کردند دقیقا چنین روشی حاکم بود و اساسا دین کنار گذاشته شده بود و سنت واقعی پیامبر (ص) یعنی کتاب الله و عترتی اهل بیتی ... را کنار گذاشتند لذا امام حسین(ع) برای احیای دین بود که قیام کردند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی تصریح کرد: همچنین در کتاب «صحیح بخاری» که به اعتقاد اهل سنت روایات ارائه شده در این کتاب «معتبر» است از «انس بن مالک» روایت شده است که او گریه می کرد و می پرسند چرا می گریی که پاسخ می دهد از کل چیزهایی که یک عمر در کنار پیامبر(ص) یاد گرفته ام فقط نماز پیامبر(ص) مانده است،‌که حتی در این رابطه «شافعی» می گوید در زمان یزید نماز را نیز تغییر دادند و حتی بالاتر علمای اهل سنت در معتبرترین کتب خود گفته اند که در سنت در زمان خلفا از میان رفته است. 

 

اگر امام حسین (ع) نبود اسلام سر جایش بود!

وی تاکید کرد: اگر امام حسین(ع) قیام نمی کردند یزید می گفت سه روز مدینه برای شما مباح باشد همان کاری که امروز در سوریه می کنند، ‌این مباح بودن یعنی اموال برای متجاوزان باشد و زنان آنان نیز به عنوان کنیز قلمداد شوند، اینکه وهابی ها می گویند اگر امام حسین (ع) نبود اسلام سر جایش بود، چنین پاسخی دارد که بله اگر حسین (ع) نبود اسلام اسلام یزیدی بود.
در ادامه برنامه ویدئوی دوم از شبکه ها ضدشیعی پخش شد که طی آن درباره امام سجاد (ع) چنین شبهه ای مطرح شد که اگر امام سجاد(ع) بیمار بود پس چگونه از مدینه به کربلا آمد اصلا امام سجاد(ع) در کربلا نبود!

حجت الاسلام ابوالقاسمی در پاسخ به شبهه مطرح در این ویدئو اظهار کرد: ‌تصور این شخص (مجری برنامه ضد شیعی) درباره امام سجاد(ع) در واقع همان تصوری است که برخی مردم در کوره‌ دهات ها داشتند و گمان می‌بردند که امام سجاد(ع) از همان روز اول که متولد شد همواره بیمار بوده اند در حالی که حضرت (ع) به مشیت الهی تنها در روز عاشورا بیمار شدند تا جهاد از ایشان ساقط شود و خداوند چنین حکمت کرد تا ذریه سیدالشهدا(ع) از سوی امام سجاد(ع) حفظ شود،‌لذا اظهار نظر این فرد کودکانه است، ‌بیمار شدن حضرت امام سجاد(ع) در روز عاشورا در منابع اهل سنت نیز آمده است؛‌ ضمن آنکه در کتاب «الطبقات الکبری» ابن‌سعد آمده است که علت اینکه امام سجاد(ع) در واقعه کربلا شهید نشد بیماری ایشان بود.


تشنگی سپاه امام (ع) داستان روضه خوان ها است!

در ادامه برنامه سومین ویدئو از شبکه ضدشیعی پخش شد که مجری طی آن اظهار کرد: ‌سوال آن است که یک لشگر زمانی که برای جنگ و ماموریت می رود اگر همراه خود اسلحه نبرد و دشمن به او حمله کرد، مقصر اول کیست؟ مقصر اول رئیس و سرباز آن لشگر است که اسلحه همراه خود نبرده است؛ ما که نمی خواهیم حضرت امام حسین (ع) را متهم کنیم اما زمانی که ایشان می رفتند به ایشان اعلام شد که شهر پر از دشمن است‌، و بعد اینکه چه طور ممکن است که اسلحه و آب همراه خود نداشته باشند؟ چرا این بی تدبیری وجود داشت؟ باید قبول کنید که داستان های روضه خوان ها و مولاهاست!!؟ 

همچنین بلافاصله بعد از این بخش ویدئوی دیگری پخش شد که طی آن مجری شبکه ضدشیعی گفت: چرا امام حسین (ع) چاه نکندند تا از تشنگی رهایی یابند؟ 

حجت الاسلام ابوالقاسمی در پاسخ به این شبهات ‌بیان کرد: به نظر می رسد گوینده این مطالب به دنبال آن است که حالت مظلومیت و عطش در کربلا را کم کند،‌ اما این در حالی است که در واقع دارد مسلمات تاریخی را زیر سوال می برد؛‌ اتفاقا حضرت (ع) چاه کندند اما آب قابلیت استفاده شرب نداشت چراکه خیمه های امام حسین(ع) در بخش شوره‌زار دشت قرار داشت لذا نوشیدن از آن آب تنها عطش را بیشتر می‌کرد اما در شب عاشورا، سیدالشهدا(ع) و یاران غسل کردند بنابراین چاه کنده شد اما آب آن قابلیت شرب را نداشت،‌ ضمن آنکه مشک تنها قابلیت نگاه داری چند روز آب را دارد نه بیشتر. 

در ادامه برنامه ویدئوی پنجم پخش شد که طی آن مجری عنوان کرد: اهل بیت (ع) غیب نمی‌دانستند،‌مثلا امام حسین (ع) گفت من به کوفه می روم که ابتدای آن را می‌دانم اما انتهایش را نمی‌دانم که همین امر نشانه‌ای است که امام حسین (ع) غیب نمی‌دانست.

حجت الاسلام ابوالقاسمی در پاسخ به شبهات مذکور خاطرنشان کرد: خب سندی برای حرف‌ات بیاور،‌ در کتاب «تفسیر صنعانی» از سخن حضرت علی(ع) درباره آینده و خبر از آینده و غیب آمده است،‌همچنین در مورد رفتن امام حسین(ع) به کوفه، حضرت اصلا چنین حرفی نزدند، این حرف‌هایی است که به حضرت (ع) نسبت می‌دهند، پیامبر(ص) به امام حسین(ع) خبر داده بودند که در دشت کربلا شهید می‌شوند.
پایان پیام/‌

 

کد خبر 313428

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha