اتکا به روحیه جهادی منتج از قرآن عینیت بخش شعار امسال

رییس فرهنگسرای قرآن با تاکید بر لزوم برخورداری از روحیه جهادی منتج از مصحف شریف استفاده از فعالان قرآنی را عامل عینیت بخشیدن به جهاد اقتصادی همسو با مطالبه رهبری دانست.

علی اکبر توپچی، رییس فرهنگسرای قرآن با بیان این مطلب که نامگذاری سال با عنوان جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب انرژی دوچندانی را به جامعه برای اقدامات جهادی تزریق می کند، به خبرنگار شبستان گفت: برخورداری از نظام قانونمند برای اعتباربخشی به مدارک و حقوق فعالان قرآنی از گذشته به عنوان دغدغه ای جدی مطرح بوده است.

وی با اشاره به عدم بهره مندی فعالان قرآنی از بسیاری مزایای مرتبط با توانمندی هایشان اظهارکرد: نیاز است که جایگاه فعالان قرآنی در نظام اجتماعی و حکومتی تعدیل شود تا این افراد نیز در کنار فعالان سایر عرصه ها بتوانند حضوری اثرگذار در فعالیت های اجتماعی به ویژه در امر جهاد اقتصادی داشته باشند.

توپچی با ابراز تاسف از فقدان جایگاه خاص در نظام اجتماعی کشور برای فعالان قرآنی تصریح کرد: جلب تمایل عمومی جامعه به فعالیت های قرآنی در کنار بعد معنوی نیازمند حضور نیروهای زبده در دستگاه های اجرایی برای تبلیغ فرهنگ غنی وحی است.

 

بستر حضور فعالان قرآنی در فعالیت های اجتماعی فراهم شود

رییس فرهنگسرای قرآن ادامه داد: اکثر اعضای جامعه قرآنی کشور تنها به لحاظ روحی و معنوی از فعالیت های خود بهره می گیرند در حالی که انتظار می رود دستگاه های دولتی و مجلس بستر مناسب برای حضور اثرگذار آنها در فعالیت های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم کنند.

وی توجه صرف به افراد شناخته شده و مشهور در جامعه قرآنی را دیگر نقیصه حضور اثرگذار فعالان قرآنی در جامعه برشمرد و عنوان کرد: باید به چهره های گمنام نیز توجه شده و از حضور آنها در عرصه های مختلف استفاده شود تا انگیزه لازم برای حضور اثرگذار در آنها شکل بگیرد.

توپچی با اشاره به حضور اثرگذار فعالان قرآنی در اصناف مختلف کشور ابرازکرد: می توان از این افراد که در جایگاه پزشک، استاد دانشگاه و دیگر مشاغل در حال خدمت هستند برای تبیین راهکارهای جهاد اقتصادی همسو با مطالبه رهبری استفاده کرد.

وی حساسیت های فعالان قرآنی را عاملی برای حضور اثرگذار آنها در عرصه های اقتصادی دانست و بیان کرد: فعالان قرآنی باید به عنوان صاحب نظر و بازدارنده جامعه از اقدامات مذمومی همچون اسراف و تبذیر، ایجاد اشتغال کارآمد، ارائه اندیشه های اسلامی در رد برخی مسائل همچون چندشغله بودن افراد که فرصت اشتغال را از دیگران می گیرد، بکار گرفته شوند.

توپچی با تاکید بر لزوم بهره گیری از حساسیت های جامعه قرآنی کشور گقت: این مهم در کنار استفاده از اندیشه های ناب مصحف شریف بستر مناسب برای جهاد در عرصه های مذهبی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را فراهم می کند.


لزوم تبیین مفهوم قرآنی جهاد با اندیشه های ناب وحیانی
رییس فرهنگسرای قرآن با بیان این مطلب که جهاد مفهومی قرآنی است، تصریح کرد: این مفهوم قرآنی وقتی با اقتصاد همراه شود نیازمند طرح اندیشه های ناب در این عرصه است، از سوی دیگر جهاد اقتصادی به برخورداری از روحیه جهادی منتج از قرآن نیاز دارد که جامعه قرآنی در تبیین ثمرات و برکات این روحیه برای عموم رسالتی مهم بر عهده دارند.

وی فضای رسانه ای را از بسترهای مناسب برای شناساندن توان نیروهای قرآنی در عرصه جهاد اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از رسانه برای تبیین مبانی اقتصادی قرآن با حضور فعالان ساحت مقدس وحی در تحقق جهاد اقتصادی همسو با مطالبه رهبر معظم انقلاب دارای تاثیری شرف است.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 31737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha