تولید علم و دانش در گرو رویکرد مسئله محوری در جامعه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بیرجند، بر نهادینه کردن رویکرد مسئله محوری در جامعه تاکید کرد و گفت: در این صورت است که دانش و علم در جامعه تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرجند، امروز (6 آذر) در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی با بیان اینکه در مکتب اسلام، انسانیت انسان به آگاهی و بینش است، بیان کرد: برپایی نمایشگاه های کتاب در سطح جامعه یکی از ابزارهای تقویت این اندیشه است.


وی با بیان اینکه بسیاری از بزرگان بهترین لحظات عمر خود را هنگام مطالعه کتاب ذکر می کنند، بیان داشت: از آنجایی که خداوند علم محض است، لذا مطالعه کتاب و افزایش علم یکی از راههای قرب الهی است.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، مسئله محوری را یکی از فرایندهای مهم در توسعه علم و دانش جامعه دانست و تاکید کرد: مسئله محوری می تواند منجر به تولید علم و افزایش سطح آگاهی جامعه شود.


حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه جامعه ای که بیسواد است، بدبخت و دچار خسران می شود، خاطرنشان کرد: فقط جامعه فرهنگی با هویت بخشی که دارد می تواند در تمامی ابعاد پیشرفت کند.


گفتنی است، از کتاب جستار که حاوی تاریخ بزرگان و مفاخر و صنایع دستی و آثار باستانی خراسان جنوبی است در حاشیه افتتاح این نمایشگاه رونمایی شد.


پایان پیام/ 

کد خبر 317419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha