اولین سالگرد خاکسپاری 5 شهید گمنام در قائمشهر برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر، از برگزاری اولین سالگرد خاکسپاری 5 شهید گمنام در این شهر همزمان با دوازدهمین روز از ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام سید احمد دارستانی خبر داد.

سرهنگ علی رمضانی، فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر، امروز(20آذر) به خبرنگار شبستان گفت: اولین سالگرد خاکسپاری 5 شهید گمنام در قائمشهر همزمان با دوازدهمین روز از ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام سید احمد دارستانی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه و مداحی سید مهدی میرداماد برگزار می شود.


وی افزود: این مراسم یک شنبه 24 آذر ساعت 18 در حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر مکانی که عطر خوش 5 شهید گمنام، فضایش را آکنده ساخته است، اجرا می شود.


سرهنگ رمضانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جدید و نشر ارزش های دوران دفاع مقدس را از اهداف برگزاری اولین سالگرد خاکسپاری 5 شهید گمنام در قائمشهر برشمرد و تصریح کرد: مردم ولایی و شهیدپرور قائمشهر، 35 سردار و حدود هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.


فرمانده سپاه ناحیه قائمشهر درباره ضریح زیبا و باشکوه برای 5 شهید گمنام در این شهر، اظهار کرد: این ضریح با پیگیری های سپاه ناحیه قائمشهر و موافقت سردار باقرزاده، مسئول کمیته جستجوی ستاد فرماندهی کل قوا و از اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تهیه و اهداء شد.


گفتنی است؛ اجساد پاک و مطهر 5 شهید گمنام در قائمشهر، در زمستان 1391 «سالروز شهادت حضرت رقیه(س)»، در حسینیه عاشقان ثارالله این شهر، شهری که مزین به نام حضرت قائم(عج) است در مراسم باشکوهی به خاک سپرده شد اما ارواح ملکوتی آنها با سرور و سالار خود اباعبدالله الحسین(ع) همنوا و هم صدا شد که تا آخرین قطره خون خود از آرمان ها و ارزش های دینی و اعتقادی، میهن اسلامی عزیزمان و نوامیس خود حفاظت می کنیم.


پایان پیام/

 

کد خبر 322167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha