تحقق سبک زندگی اسلامی در کشور تحریم ها را از بین می برد

خبرگزاری شبستان:امام جمعه اردبیل گفت: ما در نهضت عظیم سازندگی کشور به تغییر دیدگاه ها و نگرش ها نیاز داریم که تحقق سبک زندگی اسلامی در سطح کشور آثار تحریم ها را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی کلخوران نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ظهر امروز (22آذر)در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: ما با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری در به کارگیری الگوهای سبک زندگی اسلامی- ایرانی وتکیه بر توانمندی های داخلی و اقتصاد مقاومتی خویش می توانیم بسیاری از آثار تحریم ها و مشکلات را در سطح کشور برطرف کنیم.


وی با اشاره به اینکه ایران در ردیف اول کشورهای مصرف کننده دنیا در مصرف انرژی قرار دارد، افزود: ملت ایران با صرفه جوئی و درست مصرف کردن نفت، گاز و بنزین می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی داخل کشور را برطرف کند.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: 34 سال است که ما پول نفت را در حوزه عمران خرج کرده ایم در حالی که می‌توانستیم از محل این درآمدها در توسعه بخش زیرساخت‌ها، کارهای زیربنایی انجام دهیم.


به گفته وی اکنون؛ درآمد نفتی بلای کشور ما شده و ضروری است که قدرت بهره‌ وری را در حوزه‌های مختلف ارتقاء ببخشیم.


این عالم برجسته دینی در استان اردبیل ادامه داد: مشکلات اقتصادی ایران وابسته به تحریم نیست لذا دشمن طوری القا می‌کند تا همه ما احساس کنیم که حل مشکلات اقتصادی فقط با برداشتن تحریم‌ها امکان‌پذیر است در حالی که اینگونه نیست.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خویش، یادآور شد: اگر دشمن در این نقشه شوم خود موفق شود وما همه فشارها و مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم ها و مسایل خارجی بدانیم، درآن صورت است که وحدت ملی، توان علمی و انسجام داخلی ضربه پذیر خواهد شد.


اتحاد مسلمانان جهان شر مستکبران را از سر کشورهای اسلامی دور می‌کند

 

حجت‌الاسلام احمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل هم درسخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اذعان داشت: اتحاد و وحدت مسلمانان دنیا باهم شر مستکبران را از سر کشورهای اسلامی دور می‌کند.


وی تصریح کرد: امروز؛دشمنان اسلام، گروه‌های تکفیری از جمله وهابی، سلفی و القاعده را به جان مسلمانان بویژه شیعیان انداخته‌اند که تحقق این امر از ترفندهای پلید آنان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل در آخر سخنان خود، متذکر شد: تفرقه اندازی از شیوه‌های جدید وفعلی دشمن برای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان جهان است و باید به این امر توجه جدی داشته باشیم.


پایان پیام/

کد خبر 322856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha