دانشگاه محل تولید دانش است نه مدرک

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه محل تولید مدرک نیست، گفت: دانشگاه محل تربیت افراد متخصص و تولید علم و دانش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، حامد قادرمرزی، نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، امروز(23آذر) در مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری کردستان که در دانشگاه آزاد سنندج به مناسبت آغاز هفته پژوهش برپا شد، گفت: دانشگاه محل تولید مدرک نیست بلکه مکانی برای تولید دانش و تربیت افرادی توانمند و متخصص است.


وی تصریح کرد: اساتیدی که به دانشجویان مقطع کارشناسی برای ارائه برای پایانه نامه اجازه کپی برداری می دهند به نظام و کشور خیانت محض کرده اند.


وی بیان داشت: متاسفانه تعدادی از مراکز آموزش عالی مدارسی را تبدیل به دانشگاه کردند که فاقد هر گونه امکاناتی از جمله آزمایشگاه، کارگاه آموزشی است و این مراکز بیشتر مدرک محور هستند.


نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نظام آموزشی حال حاضر کشور ما به جای سوال محور بودن پاسخ محور است و برای تحقق توسعه و پیشرفت این رویه باید تغییر کند.


قادرمرزی خاطرنشان کرد: در مراکز آموزش عالی باید محتوا محور بودن نیز جای خود را به پژوهش محور بودن بدهد تا شاهد افزایش تولید علم در کشور باشیم.


وی از عدم تحقق مصوبه اختصاص 3 درصد اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی استان انتقاد کرد و بیان داشت: متاسفانه این مصوبه تاکنون به صورت 100 درصد تحقق پیدا نکرده و در سال جاری تاکنون 61 میلیون تومان فقط به امر پژوهش اختصاص داده شده است.


وی خاطرنشان کرد: از سال 84 تا امسال تعداد مراکز آموزش عالی در کشور از یک هزار و 300 واحد به 2 هزار و 904 واحد افزایش یافته به عبارتی به طور متوسط در هر ماه 13 دانشگاه تاسیس شده است.


نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون چهار میلیون و 400 هزار دانشجو در سطح دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند که این میزان 6 تا 7 درصد جمعیت کشور را تشکیل داده است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از محققان و پژوهشگران برتر استان با دادن هدایا و لوح تقدیری تجلیل شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 323153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha