همایش بزرگ قرآنی دختران ناحیه یک اراک

خبرگزاری شبستان: به مناسبت فرا رسیدن هفته قرآن در مدارس، همایش بزرگ قرآنی دختران دوره متوسطه اول و دوم ناحیه یک اراک با حضور قاریان و حافظان بین المللی، کشوری و استانی (24 آذر) در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیف الله کریم زاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این همایش ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته قرآن گفت: مدارس و دانش آموزان ما باید همه قرآنی باشند و در این مسیر نورانی گام بردارند.


وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت و سعادت بشر است، افزود: حرکت در مسیر قرآن راه سعادت و سلامت را به انسان ها نشان می دهد.


سیف الله کریم زاده ادامه داد: قرائت قرآن و فراگیری مفاهیم نورانی و بلند کلام وحی برای همگان لازم و ضروری است و دانش آموزان باید بر این امر مهم پافشاری کنند.

 

این مقام مسوول، گفت: قرآن کانون نور و هدایت و مظهر شفای الهی است، پس دانش آموزان باید در سایه کلام نورانی قرآن رشد یابند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این همایش ضمن تقدیر از حضور گسترده دانش آموزان در مسابقات کشوری قرآن کریم گفت: قرآن کتاب هدایت و نجات بخش انسان از تاریکی هاست.


کریم زاده در بخش دیگری از سخنانش قرآن کریم را فروغی نجات دهنده و هدایتگر و کانون نور و روشنایی و مظهر شفای الهی دانست و اظهار کرد: دانش آموزان استان مرکزی با راهنمایی های والدین و مربیان خود و همچنین تلاش و کوشش خود همواره در همه عرصه ها به ویژه در مباحث قرآنی پیشتاز بوده اند.


گفتنی است، در این همایش محمد تقی خان، جوان پاکسانی حافظ و قاری بین المللی قرآن کریم به قرائت آیات نورانی کلام وحی پرداخت و به سوالات قرآنی حضار به اشکال مختلف پاسخ داد.


پایان پیام/

کد خبر 323601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha