دشمن‌شناسی فصل مشترک وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل گفت: دشمن‌شناسی فصل مشترک وحدت حوزه و دانشگاه است و ما می توانیم با ایجاد کرسی های آزاد اندیشی به تحقق این مهم شتاب بیشتری بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام سید حسن، عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، صبح امروز (25 آذر) در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در جمع تعدادی از اساتید و دانشجویان اردبیل بیان کرد: ما تنها با وحدت، همدلی و دوری از اختلافات داخلی است که می توانیم آینده روشن برای خود و فرزندان رقم بزنیم و در راستای تحقق این سیاست دشمن شناسی خود را باید تقویت کنیم.

 

وی ضرورت برنامه ریزی حوزه و دانشگاه بر روی مبانی مشترک را یادآور شد و افزود: مبانی همچون غدیر، عاشورا، بعثت و انقلاب اسلامی که باعث ایجاد انگیزش و اعتدال تمدن اسلامی شده اند، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و به آن تحقق بخشید.


امام جمعه اردبیل، حرکت در راستای تشکیل جامعه آرمانی نبوی را از ضروریات جامعه امروز بیان کرد و گفت: از رهبر معظم انقلاب باید کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم که با سعه صدر و وسعت دید به دولت‌ها مجال حضور در عرصه‌های داخلی و خارجی را داده است بطوری که دولت یازدهم با سیاست نرمش قهرمانانه توانست اقتدار ایران را در عرصه جهانی بیش از پیش مطهور کند.


حجت الاسلام عاملی با اعلام اینکه در مکتب غنی اسلام هیچ تحولی در سایه زور و اجبار محقق نمی شود، بیان داشت: دانشگاه‌ها و حوزه‌ها باید محل بصیرت و روشنفکری دینی برای افراد جامعه بخصوص دانشجویان باشد چرا که آینده کشور به دست این عزیزان رقم خواهد خورد.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به توافق ژنو و پیروزی ملت ایران در این مذاکرات، عنوان کرد: آمریکا بر خلاف این توافق به عهدشکنی های متعددی دست زده است و در این راستا وظیفه سیاستمداران ما این است که همچون گذشته راهبرد استقامت و ایستادگی را همچنان در دستور کار قرار دهند.


امام جمعه اردبیل، تلاش دشمنان در ایجاد اختلاف بین نیروهای داخلی و همچنین جنگ نرم علیه جوانان این کشور را یادآور شد و خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است که همیشه هوشیار بوده و بر روی اصول و اهداف مشترک نظیر استکبار‌ستیزی و تشکیل حکومت واحد جهانی حرکتی هدفمندانه داشته باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 323840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha