فعالیت 60هسته پژوهشی در کانون های مساجد مازندران

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از فعالیت 60هسته پژوهشی در کانون های مساجد این استان خبر داد.

محمد فوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، امروز (27 آذر) به خبرنگار شبستان گفت: نوع و سطح فعالیت های پژوهشی یکی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می شود و موفقیت در تمام فعالیت های مربوط به توسعه، به نحوی به گسترش فعالیت های پژوهشی بستگی دارد.


وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش همواره به عنوان یکی از مهم ترین تاکیدهای مقام معظم رهبری مطرح بوده، تاکید کرد: از آنجا که کانون های فرهنگی و هنری مساجد از مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی هستند، باید در راستای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های کانون های مساجد در این مراکز مهم فعالیت های پژوهشی انجام گیرد.

فوقی با اشاره به فعالیت 60هسته پژوهشی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، اظهار کرد: هسته های پژوهشی در جهت افزایش توان و اعتلای جایگاه علمی کانون و دستیابی روز افزون به یافته های علمی نوین و تلاش در کاربردی شدن نتایج پژوهش ها و به کارگیری آنها در فعالیت های مسجد و کانون ایجاد می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران کارکرد های مسجد، حضور زن در مسجد، ضرورت ها و تمهیدات، نقش مساجد در دوران انقلاب، مسجد ایدآل، راهکارهای توسعه مخاطبین مسجد،مبارزه با مصرف گرایی، جوانان و آسیب های اجتماعی، نگرش پیامبر به مسجد، جوان و خانواده، بررسی تاثیر کنترل اجتماعی دین و خانواده بر جوانان، زمینه عوامل آسیب های جوانان، مسجد و انقلاب، نقش مساجد در مسائل فرهنگی ، آسیب پذیری جوانان، بررسی عفاف و حجاب در دانشگاه ها، بیداری اسلامی، آسیب شناسی بازی های رایانه ای، جوانان و آسیب ها و بررسی میزان مؤلفه های سرمایه اجتماعی جوانان را از مهم ترین موضوعات مورد پژوهش توسط اعضای هسته های پژوهشی کانون های مساجد این استان برشمرد.


فوقی اهداف تشکیل هسته های پژوهشی را ارائه طرح های پژوهش، تربیت نیروهای علمی متعهد، مدیریت فعالیت پژوهشی استان، برگزاری کلاس های پژوهش و روش تحقیق، تولید نرم افزارهای آموزشی-علمی، برگزاری کارگاه های تخصصی علمی –پژوهشی و... اعلام کرد.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 324511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha