ششمین کنگره سراسری شعرعاشورایی در اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در روز هفتم دی ماه سال جاری در اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل شامگاه امروز(27آذر) درآخرین نشست هم‌ اندیشی کمیته اجرایی شعر عاشورایی درمحل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: ششمین کنگره شعرعاشورایی، امسال با محوریت نهضت عظیم کربلا از شام تا مدینه برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده بود که شاعران بی‌شماری از شمالغرب کشور آثار خود را در این زمینه ها به رشته تحریر در‌آوردند و در قالب اشعاری زیبا و جانسوز این حواث را بیان کردند تا مخاطبان با هنر قلم و شعر این هنرمندان و شعرا بتوانند با حوادث رخ داده در این مقطع آشنا شوند.

 

وی افزود:این کنگره با مشارکت و همکاری شعرای شمالغرب کشور که به زبان آذری آثاری ارزشمند سروده‌اند،25ماه صفر در اردبیل که از قدیم الایام به شهر دارالارشاد و دارالمومنین حسینی (ع) مشهور است، برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ستوده ،خاطرنشان کرد: با تشکیل هیئت داوران وانتخاب شش تن از اساتید برجسته کشوری در این هیئت که متبحر در شعر و کلام آیینی بودند، 350 اثر ارسال شده به این کنگره در مرحله اول مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که بعد از یک هفته تلاش و کوشش کمیته داوران از بین آثار ارسال شده 170 اثر با شاخصه‌های ممتاز شعر آیینی و مداحی‌ها به زبان آذری انتخاب شده و به مرحله دوم راه یافت.

 

وی تصریح کرد: دراجرای مرحله دوم داوری این کنگره هم که دراوایل این هفته برگزار‌شد، آثاربرگزیده از بین راه‌ یافتگان به مرحله دوم انتخاب شده و شاهد تجلیل و تقدیر از منتخبان در مراسم پایانی کنگره خواهیم بود.


این مسئول در استان اردبیل ویژگی‌های کنگره امسال را نوآوری‌ها در خلق اثر ارزشمند در حوزه شعر آیینی و عاشورایی دانست واضافه کرد: در سال‌های گذشته شاعران آیینی شمالغرب کشور در این کنگره حضور گسترده‌ای داشتند که امسال هم در تلاش هستیم تا با شور و حال خاص و با حضور جابر عناصری استاد مرثیه و شعر آیینی کشور بتوانیم بهترین برنامه را برگزار کنیم تا همه علاقمندان به مکتب حسینی(ع) بتوانند از این برنامه‌ها بهره گیرند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود ،یادآور شد:ما در برگزاری این کنگره عظیم معنوی هدف والایی را پیش‌بینی می‌کنیم و آن تبیین دقیق حادثه کربلا و رویدادهای پس از آن و کمک به تولید و خلق اشعار آیینی قوی و پرمحتوا است تا به عنوان سندیت حرکت شعر عاشورایی بتوانیم از این جایگاه دفاع کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 324957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha