انتشار اوراق مشارکت وقفی در کشور تا پایان سال 92

خبرگزاری شبستان: معاون حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: در راستای ورود به فضای جدید جهت مشارکت مردمی در وقف، در ماه های باقیمانده سال، اوراق مشارکت وقفی برای اولین بار در کشور منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور امروز(4 دی) در همایش وقف و رسانه استان فارس گفت: در راستای ورود به فضای جدید جهت مشارکت مردمی در وقف، در ماه های باقیمانده سال، اوراق مشارکت وقفی برای اولین بار در کشور منتشر می شود.


وی با اشاره به اینکه استان فارس به عنوان ابداع کننده در انتشار اوراق مشارکت نیز یکی از استان های کشور خواهد بود خاطر نشان کرد: ابزار جدید مالی در سطح کشور به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده است که در آن از مدل ابداع شده شیراز و استان فارس استفاده می شود.


حجت الاسلام حاتمی یادآور شد: در این ابزار مالی خیرین دور هم جمع شده و با مشارکت آنها اقدام به امر وقف در قالب اوراق وقفی می شود که بر اساس آن جمعی از مردم و خیرین بر مبنای وسع مالی خود اقدام به خرید اوراق کرده و پس از جمع آوری نسبت به پروژه عام المنفعه اقدام می شود.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به همه افرادی که مشارکت کردند، گواهی وقف اهدا می شود، اظهار داشت: این اوراق با نظارت بانک مرکزی منتشر شده و واقفان به صورت دوره ای یک هزار میلیارد ریال برای مرحله اول منتشر می شود.


خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از خبرنگاران حوزه وقف تجلیل شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 326700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha