مشارکت بیش از6هزارمیلیاردتومانی بخش خصوصی درطرح های اقتصادی استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استاندار یزد از مشارکت بیش از 6 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در طرح های اقتصادی استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا بابایی، معاون برنامه ریزی استاندار یزد امروز طی نشستی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های اقتصادی استان بالای 6 هزار میلیارد تومان است، افزود: در حال حاضر 50 درصد از ظرفیت های اقتصادی استان یزد با سرمایه گذاری بخش خصوصی اداره می شود.


وی صنعت را محور توسعه در استان یزد دانست و گفت: میزان اشتغال استان در بخش صنعت در حال حاضر 43 درصد می باشد که جهت توسعه آن گام های موثری برداشته شده است.


وی با بیان اینکه 44 درصد در بخش خدمات و 13 درصد در بخش کشاورزی استان فعالیت دارند اظهار داشت:سرمایه گذاری بخش خصوصی دربخش معادن یکی از موارد سرمایه گذاری قابل توجه است که با واگذاری دولت به بخش خصوصی، بورس و ... اجرایی شده است.


معاون برنامه ریزی استاندار با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با بخش خصوصی استان گفت: امیدواریم با ادامه این جلسات و ایجاد تعامل مناسب شاهد حضور فعال تر بخش خصوصی استان در فعالیت های صنعتی باشیم.


وی ضمن تقدیر از حضور فعال بخش خصوصی در صنعت کاشی و سرامیک استان تصریح کرد: پنجاه درصد کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید می شود که با تولید 200 میلیون متر مربع در سال، استان یزد را به عنوان قطب کاشی و سرامیک کشور مطرح کرده است.


بابایی با اشاره به پیشگامی مردم نسبت به مسئولین و مشارکت بالای بخش خصوصی در سرمایه گذاری استان اظهار داشت: تمام این عوامل ریشه درفرهنگ کار و سختکوشی مردم استان دارد که از دیرباز با این خصائل شناخته می شوند.


این مقام مسئول بیان کرد: استان یزد از لحاظ سرانه جمعیتی استان اول کشور است.

 

معاون برنامه ریزی، موانع اقتصاد مقاومتی در استان را کمبود نقدینگی، توقف تسهیلات ارزی و کمبود آب در استان دانست و گفت: خبرهای خوبی را در استان دریافت کرده ایم که در صورت حل مشکل نقدینگی و تجهیز منابع، استان یزد آینده بسیار خوبی در بخش صنعت را در پیش دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود، اصناف و تعاونی های استان را همگام با صنعت استان دانست و گفت: استان یزد در چند سال گذشته، سالانه 25 درصد رشد صادرات به لحاظ وزنی را تجربه کرده است.


بابایی صادرات سال گذشته استان از گمرکات یزد را یک میلیون و 116 تن بیان کرد و افزود: استان یزد با صادرات 480 میلیون دلاری در سال گذشته، در رتبه یازدهم کشور جای گرفته است.


وی در حوزه گردشگری نیز اظهار داشت: استان یزد با دارا بودن 40 واحد اقامتی، سال گذشته ضریب اقامتی 60 درصد را داشته که این ضریب در ایام نوروز و تعطیلات به بالای 100 درصد نیز رسیده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 328615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha