برگزاری کنگره بی بی حکیمه(س)گام مهمی در راستای توسعه فرهنگ دینی

خبرگزاری شبستان:استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) اشاره و افزود:برگزاری این کنگره ملی گام مهمی در راستای توسعه فرهنگ دینی و مذهبی و شناساندن این بقعه متبرکه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، دومین نشست استانی کنگره ملی بی بی حکیمه(س) «کوکب زاگرس» عصرامروز(19دی)با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و معاونان این بنیاد، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استاندار و معاونان ایشان، مدیرکل اوقاف کهگبلوبه و بویراحمد و دیگر مسئولان استانی و محلی در بقعه متبرکه این امامزاده برگزار شد.

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست به مشکلات ساخت و ساز در اطراف حرم بی بی حکیمه(س) اشاره و اظهار داشت:اگر بتوانیم بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه(س) را گسترش دهیم این امر خود نوعی تبلیغ و ترویج اهل بیت(ع) به شمار می رود.


سیدموسی خادمی با بیان این که برگزاری این کنگره ملی می تواند تاثبر به سزایی در معرفی حرم بی بی حکیمه داشته باشد، گفت:برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه(س) گام مهمی در راستای توسعه فرهنگ دینی و مذهبی و شناساندن این بقعه متبرکه است.

وی با بیان این که زائران زیادی از استان های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس به این بقعه متبرکه مشرف می شوند؛ ابراز داشت: همکاری منطقه ‌ای می ‌تواند سبب تسریع و بهبود روند آماده ‌سازی این امامزاده برای برگزاری کنگره ملی بی ‌بی حکیمه(س) و عمران و پیشرفت آن شود.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان این ‌‌که کهگیلویه و بویراحمد از قطب ‌های مهم گردشگری دینی محسوب می‌ شود،گفت: ایجاد زیرساخت ‌ها و امکانات لازم برای برگزاری مطلوب کنگره ملی بی ‌بی حکیمه(س) لازم و ضروری است. 


امین کمالوندی وجود بارگاه متبرکه امامزاده بی ‌بی حکیمه(س) را نقطه اتکا و قوت معنوی برای جنوب کشور و حتی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به حساب دانست و افزود:برگزاری این کنگره ملی نقشی مهم و مؤثر در شناسانیدن هر چه بیشتر این امامزاده و کرامات آن به عموم مردم کشور دارد.

وی با بیان این که برای برگزاری مطلوب این کنگره همه دستگاه‌ ها و نهادها باید تلاش کرده و همت مضاعف داشته باشند، اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات جاده برای عبور و مرور زائران و شرکت کنندگان در این کنگره بسیار مهم بوده که باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیر کنگره ملی بی ‌بی حکیمه(س)ساخت و سازهای در حال انجام در این بقعه متبرکه را از دیگر موارد مهم عنوان کرد و افزود: روند ساخت و سازها و پروژه‌ های خدماتی و رفاهی در حال انجام در این بقعه متبرکه باید تسریع یافته تا خللی در انجام امور مربوط به کنگره صورت نگیرد.

کمالوندی امکانات موجود در این حرم مطهر را به ویژه برای برگزاری کنگره را ناکافی دانست و از مسئولان، به ویژه مسئولان اوقاف و امور خیریه خواست تا در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.


گفتنی است، مرقد و زیارتگاه امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون(س) دختر بلافصل امام هفتم موسی‌‌کاظم(ع) در 80 کیلومتری جنوب مرکز گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌ بی حکیمه(س) از توابع و روستاهای این شهرستان حدفاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌‌ای بزرگ و طولانی قرار دارد.


این مرقد مطهر از پرآوازه ‌‌ترین امامزاده‌‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.
 

پایات پیام/

 

کد خبر 331222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha